Baby 11 maanden

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Ik heb idd stopcontact beveiligers maar leer hem alsnog dat hij er niet aan mag zitten, voor als we bij anderen zijn waar geen beveiliging op zit. Het maakt niet uit hoe ik het zeg, als ik niks zeg en hem weghaal bij bijvoorbeeld de staande plant, begint hij te lachen, als ik zeg nee mag niet op een wat strengere toon begint hij te lachen, het is echt een ondeugd. Heb het gevoel dat het alleen bij mij is. Bij het kdv en familie krijg ik altijd te horen wat voor lieverd het is. En dat is het ook echt, alleen ik heb het gevoel dat ik thuis de hele dag strijd met hem voer. Luier verschonen, slapen, bij alles zet hij het op een krijsen. En na het verschonen begint ie doodleuk te lachen. Ik vind het lastig om te zien wanneer het zijn zijn doordrijven is of dat hij echt verdriet heeft.. pfff frustrerend soms! Kijk soms uit naar zijn slaapjes ?

Hier ook een kereltje van 11 maanden met een behoorlijk sterke eigen wil. Wij hebben het huis zoveel mogelijk babyproof, ik heb nog nooit zo'n sober huis gehad ? maar ik heb geen zin om de hele dag in strijd te zitten over wat wel en niet mag. Er zijn wat dingen die niet babyproof gemaakt kunnen worden of nog niet zijn gedaan, dus daarin probeer ik hem bij te brengen wat wel en niet mag.
Wij hebben de box nooit gebruikt, wij hebben hem weggehaald met 4 maanden om ruimte te maken voor de kerstboom, wij zijn van mening dat een kind de ruimte moet hebben om te ontdekken, en ja dat is voor ons soms lastig
Wat betreft verschonen en in bed leggen, ik merk dat ons zoontje het vervelend vindt om neergelegd te worden (kan hij net zitten en staan, moet hij van ons weer gaan liggen....?‍♀️), dus op het aankleedkussen zet ik hem zittend neer, dan iets mega interessants geven en dan zeggen dat hij even moet gaan liggen voor mamma. In bed hetzelfde, zodra we hij het bed komen gooit hij zich stijf naar achter, als ik hem in bed zou leggen, zou het een woedeaanval van een half uur zijn.... dus sindsdien zet ik hem in zijn bed langs de rand en vraag ik of hij zijn knuffels ziet, hij gaat dan zelf liggen en slaapt binnen een paar minuten 

Terug
Bovenaan