Baby 11 weken en nog 8 voedingen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ons zoontje is inmiddels 11 weken oud en is een heerlijk tevreden ventje. Nu vraag ik mij af of er meer moeders zijn waarvan hun kindje ook nog 8 voedingen wil hebben rond deze leeftijd. Ik vroeg mij af of het minder gaat worden nu hij ouder wordt. </p><p>Hij slaapt vaak ‘s nachts 4-5 uurtjes en ‘s ochtends wil hij om de twee uur en de rest van de dag om de drie uur. Soms slaapt hij in de middag nog weleens vier uurtjes.  Het lukt mij ook niet om een voeding af te bouwen. </p><p>Iemand hier ervaring mee?</p>

Nee mijn dochter had volgens mij rond die tijd 5 voedingen.. Geef je flesvoeding? Dan kan je proberen om wat meer te geven. Misschien dat hij dan wat langer verzadigd is.

Ja dan is het anders! Ik gaf flesvoeding dus ik kon dat heel makkelijk ophogen. Dan kan ik je helaas niet verder helpen haha! 

Als je bv geeft is dit heel normaal. Met 15 weken zit ik nu nog op 7 voedingen. Maar de nachten gaan steeds beter en er begint ook steeds meer een voorspelbaar ritme in te komen. Mijn oudste dronk veel  sneller volgens een mooi ritme en zat ook al snel op 6 voedingen. Maar met hem zat ik dan wel een half uur te voeden. Nu ben ik met 10/15 minuten klaar. Elke baby is anders. Het makkelijkste is om gewoon in het ritme mee te gaan. 

Ja, flesvoeding werkt daarintegen wat makkelijker dan borstvoeding.
@ koot81 oke! Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten dat dit wel normaal is. 

Ja is zeker normaal en veranderd vanzelf als hij langer gaat slapen en als hij straks vaste voeding zal krijgen. Volgens mij zat ik toen mijn dochtertje die leeftijd had ook nog op iets van 7 voedingen per dag. En dat heeft volgens mij wel tot een maand of 5 geduurd. En nu met bijna 8 maanden krijgt ze nog maar 3 voedingen per dag naast haar andere eten. Dit is allemaal vanzelf zo gegaan eigenlijk. 
Ik voedde heel lang alleen nadat m'n dochtertje geslapen had en als ze savonds voor de nacht naar bed ging en nog een late avondvoeding. Hierdoor had ik wat meer ritme erin wat voor ons allebei fijn was. Maar elke baby is anders dus blijf ook vooral hem volgen. 

Is normaal. Voeden op verzoek.
Mijn zoontje van 11 weken krijgt 6x100 of 7x 90, ik kan hem wel meer geven maar dan komt hij als nog om de 4 of 3 uur dus dat heeft geen zin. Hij is iets meer dan 4 kilo dus mag hij 6x 100.
Het is 150xhet aantal kilo en dat delen. 

Terug
Bovenaan