Baby 11 weken en nog 8 voedingen

Weet je zeker dat hij echt honger heeft en niet gewoon zuigbehoefte?
Al eens een speentje geprobeert?
Mijn zoon is ook 11 weken met BV en krijgt al heel lang maar 6 voedingen en sinds vorige week komen we uit op 5..
(mede doordat hij lang slaapt, dan heb je automatisch minder voedingen natuurlijk)

Hier een meisje van 13 weken en krijgt ook met bv nog 7-9 voedingen per dag... gisteren toevallig 6 voedingen omdat ze meer geslapen had overdag. Maar soms slaapt ze telkens maar 45 min en kom ik dus op vaker voeden uit. Erg vermoeiend maar ik ga er gewoon in mee... komt vanzelf goed denk ik dan maar

Ik vraag me alleen af hoe dat straks met kolven zal gaan op het werk. Kan moeilijk 4x kolven op het werk. Hoe doen anderen dat? 

Misschien heel "gek", maar hier zaten we zeker nog tot na 6 maanden nog op ongeveer 8x bv. Keek er ook verwonderend van op dat anderen zo snel op 5 voedingen zaten, maar iedereen en elke baby is anders. Op de dag dronk hij nog heel lang om de 3 uur en 's nachts (helaas) ook nog wel 2x. Ik zorgde er voor dat hij dronk voordat ik naar mijn werk ging en op het werk kolfde ik in het begin nog wel 3x ja. Je hebt recht om 1/4e van je werktijd te besteden aan kolven, dat komt veelal neer op 2 uur per dag. Afhankelijk van hoeveel voedingen je kindje op de opvang/bij de oppas vraagt, kun je uiteindelijk vast wat beter bepalen hoe je het op het werk gaat indelen, ook afhankelijk van je productie. 

Je kunt wel naar een paar dingen kijken om te zien hoeveel hij drinkt.
Misschien denkt hij na 100 cc mwoa ik heb voor nu wel genoeg en mama is er over 2 uur toch weer ;-)

Je zou eens kunnen kolven en het uit de fles geven? Dan zie je meteen hoeveel hij drinkt.
Bv werkt natuurlijk heel anders dan kv. Bij kv zijn ze veel langer verzadigd.
Onze dochter kwam bij 8 weken nog zon 10/12 keer. Was er toen ook echt klaar mee want wat een hel voor je rust.
Vind het daarom erg knap van je dat je het geduld hebt, top bezig :)

Je kunt idd eens een speentje proberen in de nacht.
Slaapt hij op zijn eigen kamer? Kan ook zijn dat hij jou ruikt als hij bij jullie ligt en daarom wil drinken.
Drinkt hij in de nacht ook echt effectief of veel minder dan overdag?

Hoi hoi, 
ja is wel normaal :) 
mn dochtertje had het ook en ze is nu 18 weken en ze heeft nog steeds 6 flessen van 165. De 200 ml en dan 5 flessen red ze gewoon echt nog niet, na 3 uur heeft ze echt al  honger en al geef ik die 200 ml haalt ze de 4 uur ook niet , 3,5 uur haalt ze dan. Ik laat haar er lekker zo op, totdat ze zelf wel weer wat anders aangeeft, ze heeft een lekker schema zo en ze is tevreden, mama dan ook haha 

Hier ook borstvoeding. Ze is nu 12 weken en sinds vorige week zit ze op 6 voedingen. Daarvoor altijd 8 of 9, maar opeens ging ze doorslapen en kon er overdag 2,5 tot 3 uur tussen de voedingen zitten. Dus van de ene op de andere week kreeg ze 2 voedingen minder. Het kan dus veranderen als ze door gaat slapen, maar 8 voedingen met bv is heel normaal. 

Terug
Bovenaan