Baby 11 weken, kan niet zelf poepen, moet geholpen worden, is wel dun.

<p>Goedenmiddag,</p><p>Onze dochter is nu 11 weken oud. Aan het begin heeft ze per dag 3 poepbroeken gemiddeld gehad (borstvoeding) na 3 weken over moeten gaan op flesvoeding. Toen was haar ontlasting dik en hard en begonnen de problemen. Over gegaan op omneo in overleg met het cb. Dit werkte in het begin niet, ontlasting bleef hard, dus lactulose erbij gegeven. Daar werd ze erg onrustig en huilerig van (krampen) na een week gestopt (ook omdat ze er geen ontlasting van kreeg) Nu is haar ontlasting dun (lees erg dun) maar het komt er nog steeds niet vanzelf uit. Ik moet haar helpen door het te stimuleren (vinger). Uit zichzelf komt het niet en het lijkt wel of ze niet voelt dat ze moet poepen. Of dat het er niet vanzelf uit komt het laatste stuk... Zodra ik het heb gestimuleerd perst ze het er wel zelf uit. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit vanzelf komen of heeft iemand nog tips?</p>

Mijn zoon heeft hier ook last van gehad, na 4wk ging hij ineens ook slecht poepen, niet meer uitzichzelf alleen na stimulatie.daarom ben ik naar een osteopaat gegaan, na 1 behandeling ging hij ineens wel goed poepen en poepte hij op diezelfde dag 3x.daarna nog 1x terug geweest, maar gelukkig geen last meer gehad van het niet kunnen poepen!

Osteopaat zijn wij nu ook 2 keer geweest... wel een rustigere baby en meer "windjes" maar helaas nog geen poep luier uit zichzelf helaas... verder is ze vrolijk en rustig (slaapt gelukkig goed). Maar geen "spontane poepluiers" helaas......

Onze dochter kreeg ivm krampen ook omneo. Ontlasting werd daar, terwijl het ook is voor moeilijke ontlasting,  juist alleen maar dikker van. Begin echt met een hard drolletje maar eindigde wel dun.  Maar ze niet echt flink persen. Sinds 2 weken mixen we de omneo met forte (4x omneo 1x forte ) En haar ontlasting is echt 10x beter sindsdien. Miss kun je gaan mixen met de standaard? Wij mochten iom CB forte gebruiken omdat ze zo hongerig is. Maar de standaard is voor jullie wellicht prima.  Succes!

Ja het gekke is dat het nu wel helemaal dun is.. vanaf het begin tot het einde! Maar het komt er niet vanzelf uit.. ze moet echt geholpen worden. Maar hoelang moet je hiermee door gaan... als ze moet poepen, wil ze ook niet meer drinken en zit ze echt vol. Dan moet er eerst iets uit. Zou de omneo voeding niet goed voor haar zijn? (ondanks dat het nu dun is..)

Wij hadden maar weinig poepluiers in het begin. Maar omdat zoon nogal spuugde zijn we de flessen gaan indikken met Johannesbroodpitmeel. Dit heeft ook een laxerende werking op hem, nu 2-4 poepluiers op een dag.. Ik zou zeker gaan overleggen met het CB of de huisarts, want het lijkt me niet wenselijk om dit nog zo lang te moeten doen....

Onze dochter kon ook slecht poepen als baby. Wij gaven haar hero comfort+ flesvoeding.Ze heeft ook even zakjes movicolon gebruik.Ze is nu bijna 3 jaar en heeft nu nergens meer last van. Het niet kunnen poepen is uiteindelijk vanzelf overgegaan.In hero comfort+ zit ook johannesbroodpitmeel en er is een eiwit door midden geknipt zodat het makkelijker op te nemen is voor de darmen ofzo iets. Ik weet niet of ik dit helemaal goed heb maar dan zal je dat even op moeten zoeken.Succes met alles.

Onze dochter kon ook slecht poepen als baby. Wij gaven haar hero comfort+ flesvoeding.Ze heeft ook even zakjes movicolon gebruik.Ze is nu bijna 3 jaar en heeft nu nergens meer last van. Het niet kunnen poepen is uiteindelijk vanzelf overgegaan.In hero comfort+ zit ook johannesbroodpitmeel en er is een eiwit door midden geknipt zodat het makkelijker op te nemen is voor de darmen ofzo iets. Ik weet niet of ik dit helemaal goed heb maar dan zal je dat even op moeten zoeken.Succes met alles.

Terug
Bovenaan