Baby 12 weken gestopt met doorslapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Graag jullie advies over mijn baby van 11 weken + 3.</p><p>Met 9 weken begon mijn baby van 22.00-06.00 te slapen. Ik maakte hem wakker voor de fles van 21.30. Omdat ik hem niet meer wakker wou maken ben ik de laatste fles rond 20.00 gaan geven, met als resultaat dat hij elke nacht om 03.00 wakker werd. Daarom ben ik weer teruggegaan naar onze oude routine en ik probeer om 16/17.00 de fles ervoor te geven zodat hij zelf wakker wordt (gister kwam hij zelf om 21.00 uur voor dr laatste fles dus ik dacht jeej)... Maar het is alleen maar vroeger geworden: 2.15 en 5.30 ? </p>Heeft iemand dit ook gehad?Iemand alsjeblieft tips? Weet niet meer wat ik moet doen..<p> </p>

1 tip: relax het is een baby. Je kunt een kind niet installeren. Ze slapen door als ze eraan toe zijn. Je kindje is nog zo klein! 
Bij mij sliep ze overdag niet. Heel veel zorgen over gemaakt. Maar uiteindelijk is ze uit zichzelf gewoon ineens wel gaan slapen overdag. Wat ik wel heb gedaan is rust en regelmaat. Ook de flessen altijd oo hetzelfde tijdstip aanbieden. 

Het kan best even tijd nodig hebben voordat je kindje weer z'n oude ritme oppakt. Ik zou de flessen op vaste tijdstippen aanbieden overdag en 's avonds en een klein flesje 's nachts geven als hij honger heeft.
Wij deden 's avonds en 's nachts altijd al obgezellig mogelijk. Niet praten, zo min mogelijk licht aan, geen oogcontact maken. Hoogstens een keer sssh en troosten als hij huilde. Zo hoopten we dat hij zou leren dat het 's avonds en 's nachts slaap tijd is. Dat werkte best goed, want meestal viel hij tijdens z'n fles alweer in slaap en dronk 'm slapend op. 

Wellicht krijgt hij overdag te weinig en heeft hij hierdoor ineens weer honger snachts.
maar met 12 weken is het eigenlijk ook heel gewoon dat ze nov nachtvoeding krijgen of in ieder geval; het is niet gek dat hij daarom vraagt. 
Ik heb nooit dingen geprobeerd en verschoven om het door slapen uit te ‘lokken’. Ze zijn er vanzelf een keer aan toe. 

Hier gaat t af en aan. Tanden, verkouden, drukte ofzo zijn allemaal redenen voor dochterlief om haar slaap te onderbreken. Dus hou niet teveel rekening met doorslapen..

Zoonlief heeft als kleine baby ook n paar weekjes doorgeslapen. Was ook echt maar n paar weekjes. Nu is hij bijna n jaar en afgelopen week heeft hij voor t eerst 5 nachten aan een stuk doorgeslapen. Afgelopen nacht was t weer mis.

Dus net als hierboven al gezegd word: tandjes, drukte, verkoudheid, sprongetjes en nu de aankomende hitte. Dus op vraag 2: mijn tip os, je erbij neerleggen dat minimaal het eerste jaar nog veel gebroken nachten zullen zijn!

Het is een baby, als ze eenmaal doorslapen betekend het niet dat ze voor altijd doorslapen. Als pasgeboren baby kwam die van mij na 6 weken niet meer voor een nachtvoeding. Toen hij 3 maanden was werd het een nachtuil. Nu met 8 maanden slaapt hij weer door. 

Ik kreeg pas een mailtje van ouders van nu, met een heel mooi artikel dat doorslapen bij baby's in het eerste jaar minder logisch is dan iedereen denkt. In het eerste jaar gebeurt er zó veel met ze, ze hebben allerlei sprongetjes, krijgen tanden, leren zichzelf te ontwikkelen. Een wisselend slaapritme hoort daarbij! Onze zoon heeft niet doorgeslapen tot hij 9 maanden was en hij is zeker tot 11 maanden nog voor een nachtvoeding gekomen. En nu hij 21 maanden is, hebben we een redelijk ritme, maar hij wordt natuurlijk ook nog wel eens wakker. Sinds kort heeft hij besloten dat 6uur wakker worden ook wel goed is ipv 7uur.... terwijl we net aan die 7 uur gewend waren geraakt. ;)

Terug
Bovenaan