Baby 12 weken gestopt met doorslapen

Ons mannetje sliep vanaf twee weken door tot 13 weken. Toen kwam hij ineens weer voor een nachtfles. Misschien kwam het doordat ik weer ging werken en zijn vaste routine veranderde. Of misschien had ie gewoon honger snachts ? Nu slaapt hij sinds twee weken weer door en hij is 7 maanden. Voordeel van de nachtfles was dat hij sochtends wel doorliep tot uur of half 9. Dus we konden wel lekker uitslapen ? Het is normaal dat babies soms wel en soms weer niet doorslapen. Ritme en fles tijden maakten hier echt niet uit. Hij kwam gewoon voor een nachtfles. Wij hebben ons er nooit te druk om gemaakt. Uiteindelijk gaan ze vanzelf weer doorslapen (mits ze niet in een sprongetje zitten, tandjes krijgen of griep hebben haha). 

Precies wat iedereen zegt... dat baby's eenmaal doorslapen betekent niet dat ze het altijd blijven doen!!! 
Het eerste jaar bestaat gewoon uit heeeel veel gebroken nachten. Toch weer een voeding nodig s nachts, verlatingsangst, dromen, speentje kwijt, bang in het donker etc... je gaat het allemaal nog meemaken!
Mijn dochter is ruim 1.5 jaar en soms slaapt ze een paar weken heerlijk door en dan ineens is het toch weer gedoe s nachts. Op het moment is ze bang in het donker/om alleen te zijn en als ze s nachts wakker wordt is ze in paniek!
Ik geloof niet in de gouden tip voor doorslapen. Kindjes doen het als ze eraan toe zijn, en dan nog geeft dat geen garantie voor de toekomst ;) Dus gewoon een flesje geven en hopen dat je kleintje daarna lekker verder slaapt.. ze is echt nog heel klein hoor en een nachtvoeding vind ik op die leeftijd nog heel normaal!

Ik geef met alle liefde zijn nachtvoeding maar ging me toch een beetje druk maken omdat het van een op andere dag veranderde (1e kindje?). Wel fijn om te weten dat dit normaal is.
Bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan