Baby 12 weken huilt veel

Huilt hij al vanaf de geboorte zo veel? Het klinkt als meer dan een sprongetje, 2,5 uur is echt wel pittig!! Heb je het idee dat er pijn is? Kan het zijn dat hij oververmoeid is? 
Als je het nog niet hebt gedaan zou ik een consult vragen bij de kinderarts en alles even laten checken... 
Mijn zoontje heeft ook zulke weken gehad en bij ons heeft de osteopaat heel goed geholpen (ook vanwege vacuüm). 

Het wordt vanzelf beter, maar daar heb je nu weinig aan. Pas je al rust en regelmaat toe? Anders zou je daarmee kunnen beginnen. Ik raad je het boek baby in droomritme van Stephanie Lampe aan. Hierin staat alles duidelijk omschreven en kun je je baby zonder huilen laten slapen uiteindelijk. In het begin is het even doorbijten.  Heb het boek zelf ook gebruikt toen m'n dochter rond de 11 weken was en na een week merkte ik echt goed verschil. En sindsdien slaapt ze elk slaapje in dr bedje zonder problemen. 

Ik denk ook dat je iets moet proberen met het slapen want op die leeftijd hebben ze echt slaap nodig en is hij nu waarschijnlijk oververmoeid wat dit soort klachten ook kan geven. Mijn dochter was ook heel moeilijk hierin maar ik heb eerste twee weken motto aangehouden maakt niet uit hoe de slaapt als ze maar aan der slaap komt. En daarna gaan werken aan zelf inslapen etc zodat die achterstand al beetje ingehaald was zeg maar. Veel succes met je kindje het wordt echt beter! 

Geef je borstvoeding? Ik heb 3,5 maand bv gegeven en mijn zoon is veel rustiger nu hij flesvoeding krijgt. Hij kwam ook vaak voor bv, groeide verder goed hoor maar denk dat hij gewoon niet verzadigd was...

Ja ik geef flesvoeding inderdaad. Ik probeer de tips uit het boek al aan te houden, maar hij wil gewoon echt niet in bed:( Ook de dagen dat hij wel in bed sliep meerdere slaapjes was het wel veel huilen als hij wakker is.

Terug
Bovenaan