Baby 12 weken slaapt maar 20 minuten! Help me out!

<p class="p1"><span class="s1">Mijn zoontje is al vanaf de geboorte een moeilijke slaper, tenminste, wilde constant bij mij slapen we zijn een paar weken geleden begonnen met het leren in slaap vallen in bed (en niet in de draagdoek of op de buik). Dit ging vrij vlot. Maar nu lopen we tegen het volgende aan, hij wordt ALTIJD na 20 minuten wakker. In bed, in de wagen, in de draagdoek, op mijn buik. In de draagdoek en op mijn buik krijg ik hem op een gegeven moment wel weer in slaap. Soms lukt dit heel snel, soms duurt dit 1 min en soms wel 30 minuten. In bed en in de wagen lukt dit helemaal niet en haal ik hem er na 45 min proberen maar uit, dan slaapt hij soms toch nog eventjes in mijn armen of helemaal niet. Dit gaat met veel huilen.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Ik hou mij aan de wakkertijd van 90 minuten, vaak wordt dit 75 minuten ivm de korte slaapjes.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Hoe kan ik hem helpen weer verder zijn slaap op te pakken?</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Het in slaap vallen is dus het probleem niet. Binnen 5-10 min slaapt hij altijd. </span></p><p class="p2"> </p><p> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft!</span></p>

mag ik vragen hoe je hem geleerd hebt in slaap te vallen in bed? Mijn dochter van 6.5 weken wil ook alleen maar bij mij liggen en ik wil zo langzaam aan beginnen met dat ze toch echt zelf in haar bedje slaapt ook ivm opvang.
Groetjes :)

Ik heb hetzelfde probleem. Overdag weinig slapen. Soms 20 min. Hooguit 30 min. Snachts meestal wat langer. Misschien minder slaap nodig? Is hij vrolijk?

Met de tips uit het boek ‘baby in een droom ritme’. Eerst lukte het helemaal niet, toen weer even stapje terug en alleen in de draagdoek gedragen. Toen weer opnieuw geprobeerd, en bij 10 weken kon hij het ineens. Maar toen liepen wij tegen ons volgende probleem aan ?. Succes! 

Na 20 min zou de diepe slaap moeten beginnen. Als je zoontje overdag niet langer slaapt zou hij overdag denk ik heel licht slapen. Als dit snachts ook het geval is dan is het een ander verhaal. Zit momenteel in een fase waarin ook 's nachts deze korte slaapjes spelen..?

Ik heb dus niet echt tips omdat ik hetzelfde meemaak en veel geprobeerd heb. Mijn dochter vanaf 2 weken consequent in eigen bedje gelegd maar nu is ze 21 weken en slaapt ze nog zo beroerd. Lastig want je hebt geen een momentje voor jezelf. Vaak slaapt ze alleen 's middags 20 min. (Wakkertijden hou ik me aan maar ja, baby blijft wakker in bed)

Ik merk dat hij na die 20 min wel nog moe is. Ik lees dat een baby minimaal 45 min moet slapen om daar rust uit te halen. Dus kan mij niet voorstellen dat hij hier voldoende aan heeft. De nachten worden ook steeds onrustiger, ben bang dat dit komt door oververmoeidheid van de dagen.

Hoi!  Ik reageer normaal eigenlijk nooit op dit forum,  maar herken me in je verhaal :)  mijn baby is nu 16 weken en sinds de geboorte alert, veel wakker en erg druk.  Ik maakte me ook zorgen over dat ze te weinig slaap krijgt,  te veel prikkels op doet en zo niet goed kan ontwikkelen. Wat mij heeft geholpen is àlles loslaten.  Alle verwachtingen of plannen,  alle schema's of adviezen.  Ik luister naar mijn eigen gevoel en kijk naar de signalen die míjn baby aangeeft.  Je moederinstinct werkt echt wel,  en alle baby's zijn anders.  Jij kent je eigen baby. Sinds ik dit doe is er zoveel meer rust in huis,  ik volg het ritme van mijn baby met voeden,  spelen,  slapen en rusten en merk vanzelf of ze dat liever bij mij of in bed doet,  en dat werkt prima.  Ze doet nu tussen de 3 en 6dutjes van 20 minuten tot 2 uur, elke dag is anders. 

Terug
Bovenaan