Baby 12 weken slaapt maar 20 minuten! Help me out!

Hoi!  Ik reageer normaal eigenlijk nooit op dit forum,  maar herken me in je verhaal :)  mijn baby is nu 16 weken en sinds de geboorte alert, veel wakker en erg druk.  Ik maakte me ook zorgen over dat ze te weinig slaap krijgt,  te veel prikkels op doet en zo niet goed kan ontwikkelen. Wat mij heeft geholpen is àlles loslaten.  Alle verwachtingen of plannen,  alle schema's of adviezen.  Ik luister naar mijn eigen gevoel en kijk naar de signalen die míjn baby aangeeft.  Je moederinstinct werkt echt wel,  en alle baby's zijn anders.  Jij kent je eigen baby. Sinds ik dit doe is er zoveel meer rust in huis,  ik volg het ritme van mijn baby met voeden,  spelen,  slapen en rusten en merk vanzelf of ze dat liever bij mij of in bed doet,  en dat werkt prima.  Ze doet nu tussen de 3 en 6dutjes van 20 minuten tot 2 uur, elke dag is anders. 

Is het een idee om hem in te bakeren? Dat zorgde er bij ons zoontje voor dat hij zich geborgen voelde en daardoor (althans dat is mijn aanname) langer doorsliep. Wellicht eerst even overleggen met het CB voordat je dat gaat doen maar hier hielp het erg goed. 

Hoi ,
Ik heb dit ook gehad met  mijn zoontje wilde alleen maar slapen op me borst. Ik heb toen de puckababy  aan geschaft  en daar sliep  hij meteen  in en nu nog steeds!!

Hier hetzelfde verhaal. Veel baby's zijn nog niet in staat om door te slapen na een cyclus van 45 minuten. Als ze inderdaad licht slaapt, is dat nog korter. Bij mij hielp het inbakeren. Inmiddels is ze 4,5 maand. Slaapt vaak paar x per dag 45 minuten, soms langer. Ik was ook erg bezig met slapen, voeden, spelen, slapen, maar werd er zelf erg gefrustreerd van. Voor mij geen schema's of boeken meer (bbrrr), maar naar haar kijken. Als ze wil slapen, slaapt ze en anders lekker relaxen. 

Slaapt je zoontje op zijn rug? Ik had precies hetzelfde bij mijn eerste dochter en wat bleek, als ik haar op de buik legde sliep ze wel ineens door! Ik heb een aerosleep matrasje maar als je toch bang bent voor verstikking kun je een babyfoon met videobeeld aanschaffen. Ineens sliep ze anderhalf uur, ze was een echte buikslaper. En wat je ook eens kunt proberen: leg een knoop in een gedragen shirtje van jezelf en leg dat als knuffeldoekje bij je baby. Zo heeft hij je geur altijd bij zich :)

En oja als je een slaapzak overweegt, ik heb zelf de love to dream Swaddle up. Dan is de baby soort van ingebakerd, maar kan zijn handjes nog naar het mondje brengen (in natuurlijke slaaphouding liggen) en daarin kan je kleine ook op de buik liggen. 

Terug
Bovenaan