Baby 12 wkn niet in eigen bedje

Probeer je eigen hart te volgen en te doen wat jij denkt dat goed is. Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden om in een kamer overstuur gezet te worden en de deur wordt dicht getrokken. Misschien heeft jouw kleine nog wat echt hechting nodig. Huilen is natuurlijk de enige manier waarmee ze kunnen communiceren. Volg je hart! Je hebt niet voor niets je moeder instinkt ❤️
 
Een kind van 12 weken snapt niet dat hij voorgelezen word. Het is allemaal veelste druk het voorlezen en het zingen. Te veel prikkels. 12 weken is ook nog zo klein. Het komt allemaal wel. Wil je je baby vaak oppakken en knuffelen geef er dan aan toe. Je kunt een baby zo klein niet verwennen.
Ik zou voordat je baby de nacht ingaat , lekker even badderen, insmeren, zacht achtergrond muziekje aan. Iets wat je bijvoorbeeld vaak tijdens je zwangerschap luisterde en herkenbaar is. Maar geen muziekje ook prima. Lampje aan ipv kamer licht. Na het bad voeden, boeren, knuffelen, niet te druk doen en proberen in eigen bed over te leggen. Lukt dit niet dan pas in zijn eigen bedje wanneer hij slaapt of bijna slaapt. Ik snap dat het eng is om straks je kindje bij een ander te laten. Hetzij de opvang of een familielid. Weet wel dat babies vaak hun ogen uit kijken en genieten van de aandacht op bijv. de opvang. Leidsters daar hebben veel ervaring met verschillende ritmes ed.

Rust ritme en regelmaat. Ik als alleenstaande werkende moeder heb er echt baat bij gehad en nu nog steeds. Het slaapritueel wat je nu hebt is leuk wanneer hij ouder is. Het vele huilen en overstuur zijn kunnen ook krampjes zijn of een boertje wat dwarszit?

Je doet zo je best lieve mama, daar ligt het niet aan. Geniet nog lekker van je verlof en doe waar jij je goed bij voelt ♥️
 
Dank jullie wel allemaal voor jullie fijne reacties! Heel fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen en hier weer van te kunnen leren. Het consultatiebureau had geadviseerd om vanaf 2 maanden te starten met het ritueel (voorlezen en zingen) bij ieder slaapje vanwege voorspelbaarheid, omdat dan weer zou helpen bij het slapen. Ook stug door blijven lezen was hun advies, zodat het voorspelbaar zou blijven (zo min mogelijk veranderen). Maar het voelt inderdaad als wat veel. Ik ga lekker stoppen met hel lezen en zingen en liever nog even wat extra knuffelen vanaf nu. En minder streng zijn voor ons allebei ❤️. Heel erg bedankt allemaal!! :)

Nu ben ik alleen nog benieuwd of er andere ouders zijn die de struggle herkennen van het slapen na de fles van (ongeveer) 19.00. Na deze fles wil hij echt niet slapen, hij is dan zo wakker. In zijn bedje wil hij al helemaal niet, maar ook de draagdoek/wagen/op onze arm helpt niet. Daar ervaringen mee/tips voor?
 
Wat een raar advies van het consultatiebureau wb het stug blijven doorlezen etc. Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Wat voor de 1 goed werkt is voor de ander niet fijn.

Hoe laat is de voeding hiervoor, rond een uur of 15? Doet hij hierna nog een slaapje? Eventueel dat slaapje verkorten.
Mijn tip is het bad ritueel. Worden sommige babies wat relaxter en moe van. Daarna de voeding en wegleggen. Werkt ook niet bij iedereen.
Ga als het kan smiddags een blokje om. De frisse buitenlucht en de indrukken zullen hem ook goed doen en wellicht dat het slapen hierdoor ook iets beter gaat. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Vertrouw op jezelf en je gevoel

 
Terug
Bovenaan