Een kind van 12 weken snapt niet dat hij voorgelezen word. Het is allemaal veelste druk het voorlezen en het zingen. Te veel prikkels. 12 weken is ook nog zo klein. Het komt allemaal wel. Wil je je baby vaak oppakken en knuffelen geef er dan aan toe. Je kunt een baby zo klein niet verwennen.
Ik zou voordat je baby de nacht ingaat , lekker even badderen, insmeren, zacht achtergrond muziekje aan. Iets wat je bijvoorbeeld vaak tijdens je zwangerschap luisterde en herkenbaar is. Maar geen muziekje ook prima. Lampje aan ipv kamer licht. Na het bad voeden, boeren, knuffelen, niet te druk doen en proberen in eigen bed over te leggen. Lukt dit niet dan pas in zijn eigen bedje wanneer hij slaapt of bijna slaapt. Ik snap dat het eng is om straks je kindje bij een ander te laten. Hetzij de opvang of een familielid. Weet wel dat babies vaak hun ogen uit kijken en genieten van de aandacht op bijv. de opvang. Leidsters daar hebben veel ervaring met verschillende ritmes ed.
Rust ritme en regelmaat. Ik als alleenstaande werkende moeder heb er echt baat bij gehad en nu nog steeds. Het slaapritueel wat je nu hebt is leuk wanneer hij ouder is. Het vele huilen en overstuur zijn kunnen ook krampjes zijn of een boertje wat dwarszit?
Je doet zo je best lieve mama, daar ligt het niet aan. Geniet nog lekker van je verlof en doe waar jij je goed bij voelt ♥️