Baby 16 maanden ineens heel vroeg wakker

Hallo lieve mama's,

Ik typ dit met enorme wallen ondef mijn ogen, omdat onze dochter van 16 maanden ineens beslist heeft om de dag om 4.30 uur te starten... We zitten voor mijn gevoel in de overgang naar 1 slaapje, omdat ze 1) steeds vroeger wakker wordt, 2) dutjes worden korter en 3) ze weigert meestal 1 van de 2 dutjes. Als ze maar 1 dutje doet, slaapt ze meestal 1,5 a 2 uur. Met 2 slaapjes kwam ze ook vaak op 2 uur slaap in totaal uit. Ze gaat meestal tussen 18.00 uur en 18.30 uur naar bed, ze valt zelfstandig in slaap.
Maar ik worstel heel erg met het slapen nu. Hoe laat moet ik haar nu naar bed brengen, want in principe houdt ze het prima vol in de ochtend... Iemand nog tips en trics?
 
Hoe laat krijgt ze die dutjes?
Alles voor 10 uur 's ochtends telt mee voor de nacht.

Vooral zelf ook op tijd naar bed gaan, voelt misschien raar als volwassene, zo vroeg. Maar dan krijg je tenminste genoeg slaap.

Kan misschien nog een nawerking zijn van oud en nieuw? In dat geval gaat het vanzelf over.
 
Pf ja kan me voorstellen dat je daar wallen van krijgt!

Ik zou misschien proberen om haar toch wat later naar bed te brengen, want van 18.00 uur tot 04.30 uur is op zich toch 10,5 uur waar het gemiddelde op die leeftijd volgens mij 11-12 uur in de nacht is. Dus echt kort slaapt ze eigenlijk niet.

Verder is ieder kind natuurlijk anders, maar mijn kind van 16 maanden doet sinds een poosje ook nog maar 1 middag slaapje (van ongeveer 2 - 2,5 uur) en gaat daar heel goed op.

Succes!
 
Terug
Bovenaan