Baby 17 weken drinkt veels te weinig

<p><span style="caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; -webkit-text-size-adjust: 100%; background-color: #f7f8fa;">Lieve mama’s, Mijn zoontje is 17 weken en het drinken gaat zeer slecht. Hij drinkt met veel moeite 100cc in 1 keer en dan wordt hij onrustig: duwt de speen weg met zijn hand en tong en als ik doordring begint hij ook te huilen. Hij dronk eerst 4x150 en 1x180 leeg. Ik snap het niet meer. Ik kijk er gewoon tegen op om hem te voeden omdat het mij zo frustreert. Dit gaat nou al een paar dagen zo en weet gewoon niet wat ik moet doen. Hij komt ook maar 5 keer per 24 uur. Als ik hem eerder een fles geef gaat hij maar Max 50 drinken en slaat hij weer een heel voedinsmoment over. CB is op de hoogte en vind het geen probleem zolang hij plast en alert is en op de 500ml per dag zit. Ik lees dan verhalen dat andere baby’s 5×180 drinken of 4×210 dan denk ik echt waar gaat het toch mis bij ons.</span></p>
 
Het gaat nergens mis, een baby kan zelf heel goed aangeven wanneer hij vol zit, ookal heeft hij voorheen meer gedronken dan nu, zolang hij inderdaad alert en tevreden is, en prima volle luiers heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Probeer het los te laten, wij als volwassenen eten de ene dag ook meer als de andere.
En de ene baby is de andere niet.

?
 
Precies wat hierboven word gezegd.
Ik kan me ook nog herinneren dat mijn zoontjes  met periodes dan ineens veel dronken en dan ineens zoals je zegt met moeite 100 cc. 
Het zijn verschillende fases waar ze in komen. Waarschijnlijk zal het over 1 of 2 weken weer beter gaan
Zolang die maar voldoende plasluiers heeft en zich prima voelt.
Gewoon blijven aan bieden en als die niet drinkt dan niet. 
Geen zorgen . Je doet het hartstikke goed ?
 
Mijn dochtertje van 18 weken drinkt max 140 cc per keer, maar meestal is het maar 90-130 cc per keer. Meer wilt ze gewoon echt niet. En paar weken terug was het soms maar 40 of 50 cc per keer..wel vaker per dag dan hoor zodat ze toch nog wel aan 700 tot 750 cc komt per dag..Maar als hij gewoon niet meer wilt en hij doet het er goed op dan is het prima toch?
 
Bedankt voor jullie berichten. Ik vind het echt heel weinig als hij 5 keer 100 cc drinkt. Ik probeer hem nu 6 voedingen te geven dus ook als hij slaapt. Dan krijgt hij toch 600+ binnen. Lijkt mij oprecht heel weinig. Ik probeer echt mezelf in te praten dat het geen kwaad kan en ik me geen zorgen moet maken, maar ik kan het echt niet los laten. Stress er zo erg om ?
 
Lieve mama,
Ons zoontje heeft dit ook gehad en is vanzelf weer overgegaan, het kan ook zijn dat hij in sprongetje 4 zit met 17 weken, dan komt het vaker voor dat ze ineens veel minder gaan drinken! Zolang inderdaad er genoeg plasluiers zijn , geen zorgen!
Ik weet niet welke fles je gebruikt maar bij ons hielp het ook van een fase 1 speentje naar een fase 2 speentje te gaan, maar dat is even uitproberen of dit voor jou kleintje werkt!
Succes!
 
Ja ik hoop zo erg dat dit een fase is! Vind het zo moeilijk. Hij is twee weken later geboren dus volgens de oei ik groei app is hij net uit zijn sprong. Het bezorgd me nog al wat zorgen. Ik heb de fase 2 geprobeerd maar daar ging hij echt van huilen. Het was voor hem een beetje te veel in 1 keer 
 
Terug
Bovenaan