Baby 17 weken drinkt veels te weinig

Mijn eerste kon ook zoveel drinken en toen kwam mijn tweede en die dronk ook niet altijd alles. Ik kon me er zo aan ergeren en zorgen maken. Ik snapte het gewoon niet. Uiteindelijk was het idd een fase zoals hierboven staat vermeld en gaan ze echt wel meer eten/drinken. En anders niet. Als hij er genoeg mee heeft. Ik heb me er bij neergelegd want ze voelen jouw stress ook. Nu eet hij maar wat hij wil. Wil hij niet, dan niet. Ze kunnen zichzelf reguleren dus als ze honger hebben dan eten ze vanzelf wel.
 
Wat vervelend dat je je zoveel zorgen maakt! Dat is overigens vrij normaal hoor, wij papa's en mama's maken ons allemaal snel (te veel) zorgen om onze kleintjes.. en dat is ook helemaal niet raar, het is het kostbaarste in ons leven!
En toch.. probeer het los te laten.. wat al is gezegd: zo lang je kindje genoeg plasluiers heeft gaat het goed! Ik gaf borstvoeding en had helemaal geen zicht op hoeveel mijn dochter dronk, ik ging dus ook af op plasluiers en haar algehele gesteldheid. Op het moment dat ik ging vertrouwen op haar, en dat zij dus wel zou aangeven wat ze nodig had, viel er veel stress van me af en ze deed het perfect! Dus mijn tip zou zijn: vertrouw op je kindje, ze kunnen echt heel goed aangeven wat ze nodig hebben! 
En verder zat ik te denken.. je kindje is 17 weken.. dat is zo'n beetje 4 maanden.. misschien heeft je zoontje wel al interesse in een klein oefenhapje? in groente en fruit zit ook vocht en voedingsstoffen dus win-win!
Succes!
 
Terug
Bovenaan