<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons zoontje is nu 12 weken oud en er zit nog totaal geen ritme in zijn slaap. Hij krijgt inmiddels volledige flesvoeding op verzoek, wat neerkomt op overdag om de 3 uur. Helaas is dat ‘s nachts vaak ook nog 2x en soms zelfs 3.</p><p> </p><p>Grofweg ziet een dag er bij ons zo uit:</p><p>Voeding om:</p><p>7.30 - 10.30 - 13.30 - 16.30 - 19.30 en dan vaak weer tussen 00.00 - 02.00 en 04.00-05:00. We zitten dan op zeven voedingen per dag, en langzamerhand begint dat een beetje op te breken. Vooral omdat ik steeds meer lees en hoor dat baby’s kunnen doorslapen op deze leeftijd.</p><p> </p><p>Ons zoontje weegt ongeveer 6kg en krijgt telkens flessen van 120/4. Wat we al hebben geprobeerd:</p><p> </p><p>- Flessen ophogen naar 150/5. Maar maakte geen verschil. Alles ging op maar hij kwam even vaak (een week geprobeerd). Hij kreeg toen eigenlijk “te veel” > 1050ml</p><p>- De laatste fles in de avond verhogen naar 180/6. Hij komt dan nog steeds begin vd nacht en later weer.<br /><br /></p><p>- De eerste fles in de nacht verhogen naar 180/6. Ook dan slaapt hij niet door tot de ochtend. </p><p>- Rekken met speentje. Dit is welgeteld 1x gelukt om met 2 uur te rekken. Verder is het max. 10-15 min.</p><p>- Voeding voor hongerige baby’s proberen. Ook geen verschil.</p><p> </p><p>Zijn er ouders met eenzelfde situatie, of die deze hebben gehad? Hebben jullie tips, of is de tip: het wordt vanzelf beter? Ik moet maandag weer naar het CB en zal daar ook om advies vragen, maar ben benieuwd naar jullie adviezen.</p><p> </p><p>Het is mijn eerste kindje en je bent zo onzeker over alles. Je gaat haast denken dat je zelf iets verkeerd doet, als allerlei baby’s om je heen max. 1x per nacht komen of al doorslapen. Ik word daar erg onzeker van en ben benieuwd naar andere ervaringen. <br /><br /></p><p>Bedankt!</p>