Baby 3 maanden - 2/3x per nacht?

Hier is het net zo. Tweede kindje en ik laat het nu volledig los. Veel meer dan 120-max 150cc gaat er gewoon niet in. Dus leuk gezegd, 180cc proberen maar dat lukt gewoon niet. Overdag meer tijd ertussen ook niet. Sommige nachten slaapt ze door van 21.00-5.00, sommige nachten komt nog 2-3x. 
Ze is net 4 maanden trouwens. Ze heefr nu bronchitis, echt zó zielig. Ik zou willen dat ik terugging naar dat 2x voeden per nacht, want nu moeten we haar van de kinderarts elje 2 uur wakker maken om er maar 30cc in te krijgen. Ze spuugt heel veel en spuugt bloed mee, er gaat per 24 uur max 400cc in..Ze is echt heel ziek. Al ruim een week. Dan pas weet je écht wat gebroken nachten zijn, zeker met een peuter erbij die ook ziekjes is en om 6.00 wakker is elke ochtend.
Dus nee, geen tips. Accepteer het, geef dat flesje en slaap gauw door. Al die tips zijn goedbedoeld, maar dat zijn veel mama's die boffen met kindjes die wel snel doorslapsn en ik ben er ondertussen wel achter dat niet iedereen zoveel geluk heeft helaas!!

Hoi ,
mijn dochtertje is nu 5 maanden en komt ook nog 2/3 x per nacht. Ik zit nog aan volledige borstvoeding en het is soms zwaar. Maar laat het los. Ze gaan vanzelf doorslapen als ze geen behoefte meer hebben. Geloof ook niet dat het te maken heeft met meer drinken in de avond. Doorslapen komt vanzelf.. geniet gewoon van de momentjes het gaat al allemaal snel genoeg 

liefs 

Onze zoon kwam ook vaak nog twee keer per nacht voor een voeding. Wees gerust, opeens wordt het maar 1 keer per nacht of misschien zelfs doorslapen. Totdat de tandjes doorkomen ?

Hoi!
Hier een zoontje van 13 weken en die slaapt ook nog niet door hoor. Bovendien slaapt hij overdag ook niet geweldig.
Je zou kunnen spelen met de tijden.
Overdag om de 3 uur, bijv: 7/10/13/16 en eerder op bed doen 18u/18.30 fles en op bed en dan rond 22 u droomvoeding. Laatste voeding geef ik 150+5
Uitstellen met de speen helpt bij ons wel. Meestal komt hij rond 2uur weer, speen erin en dan is het toch iets later weer.  
Nachtvoedingen klein houden (90/120) en steeds iets minder geven. Zo worden ze minder afhankelijk(las ik)

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar het meest genoemde advies opvolg: doe niets en volg zijn ritme. Op het cb gaven ze dat ook aan, het gaat prima zo en hij is vast snel toe aan doorslapen... ;-)!

Terug
Bovenaan