Baby 3 maanden eczeem

<p>hallo,</p><p>Sinds 1,5 a 2 weken heeft mijn dochter van 3 maanden huid uitslag op der buik/rug en beentjes. Gelukkig heeft ze er geen jeuk aan. Ze is heel vrolijk, drinkt en slaapt goed. Bij de dokter laten zien en die heeft het de naam constitutioneel eczeem gegeven. Vasaline zalfje gekregen of het vettig te houden. Soms denk ik het verbeterd, andere keer is het weer erg aanwezig. </p><p>Maar dan de grote vraag.. waar komt het vandaan?? Waar is ze overgevoelig voor. Vind het lastig waar ik moet beginnen. Ik gebruik alleen maar ongeparfurmeerd producten. Ze krijgt borstvoeding en 1 kunstvoeding op de dag. De kunstvoeding krijgt ze inmiddels al 5 weken. </p><p>Herkent iemand dit? Alle tips zijn welkom, graag zelfs! </p>
 
Mijn zoontje is inmiddels 4 jaar en ik weet het nog niet. Ik ben maar opgehouden met het zoeken naar een antwoord en weet inmiddels hoe het onder controle te houden is. 
Zelf heb ik het ook, weet dat het bij mij met seizoenswisselingen erger wordt. Tja, die komen nu eenmaal, kan ik niets tegen doen. 
 
Ah vervelend dat je er niet achter gekomen bent hoe het komt.. heeft je zoontje er veel jeuk aan? Zowel mijn man als ik hebben geen huidklachten. 
Ik ben nu overgestapt op neutral wasmiddel. Vind het enorm vervelend idd.. het liefst heb ik het in 1 dag opgelost, maar helaas! 
 
Mijn zoontje heeft hierbij ook last van. Onze huisarts gaf aan dat het gewoon aanleg is (mijn man had er vroeger ook last van). Sommige dingen zoals geparfumeerd wasmiddel oid zou het wel kunnen verergeren maar is niet de oorzaak. Helaas kun je het dus niet voorkomen. Wij smeren nu af en toe met hormoonzalf als het erg rood is en de rest van de tijd met vaseline. Nu gaat het heel goed maar soms komt het ineens weer terug helaas.
 
Ons zoontje heeft ook eczeem. Wij hebben allebei huidaandoeningen mijn man eczeem en ik psoriasis dus t zit er wel in. Wij hebben ook hormoonzalf en vaseline en soms gaat het beter maar hij heeft wel veel jeuk. Ben inmiddels doorverwezen naar een dermatoloog
 
Vervelend zeg.
Onze dochter heeft dit met 6 weken gekregen in een zeer ernstige vorm. Begon (dachten ze) als baby acné en voor we het wisten lag heel haar gezicht open.
Hiervoor toen hydrocortison en inderdaad de vaseline creme gekregen.
Wanneer haar weerstand lager is komt het heel snel terug.
Waar het vandaan komt? Geen flauw idee, dat zit in het lichaam en daar zul je ook nooit achter komen.
Kan gekomen zijn door een allergie die jullie eventueel hebben of astma.
Vraag bij het cb de folder op voor het wennen aan pindakaas en ei straks. Hier kunnen ze met dit soort eczeem een allergie voor ontwikkelen.
 
Het kan te maken hebben met de kunstvoeding. 
Onze zoon kreeg het ook pas nadat we overstapten op kunstvoeding en nu is het bijna weg, hij drinkt inmiddels gewone melk. 
 
Terug
Bovenaan