Baby 3 maanden eczeem

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf niet het idee dat het aan kunstvoeding ligt, omdat pas 4 weken erna de uitslag begon.  Volgens de huisarts en het consultatie bureau reageren ze dan direct als ze overgevoelig zijn op de kunstvoeding en vaak hebben ze er dan andere klachten bij volgens hun. 
Nu even de wisseling van wasmiddel afwachten en het zo goed mogelijk onder controle houden. 
Lastig en vind erg sneu voor mijn dochtertje. 
Duimen dat het snel over is! 
 
Ik hoop het ook voor je. Bij mijn zoontje uiteindelijk een heel gepuzzel geweest wat het beste werkte. Het gaat nu goed, maar is dus nog niet weg. Soms moeten we even met hormoonzalf smeren. Het is niet anders.
Wij wassen inderdaad alleen met neutral, gebruiken geen snoetepoetsers, maar gewoon doekjes met water. Vaseline advance repair werkt als zalf het beste (veel beter dan alle crèmes van de huisarts, per ongeluk achter gekomen). Hij gaat als het kan maar 1x per week onder de douche of in bad met balneum (als ie vies is natuurlijk vaker) en haren wassen met neutral babyshampoo. 
In de zomer is het het ergste, dan dpeesphij graag in de zandbak. Met zijn korte broek zit er dan zo weer eczeem op zijn benen, maar hij moet ook kind blijven...
 
Terug
Bovenaan