Baby 3 maanden en slapen

<p>Lieve moeders,</p><p>Ik zou graag jullie mening willen horen over mijn dilemma.</p><p>Mijn dochter is nu 3 maanden oud en drinkt 5x 180 cc forte met pitmeel.</p><p>Gedurende de dag door krijgt zij deze flessen om de 4 uur. Ik kom heel vaak uit dat mijn dochter om 5 uur de ena laatste fles krijgt en om 10 uur de laatste fles.</p><p>Vaak gebeurd het dat ze dan om 8 uur a half 9 in slaapt valt.</p><p>Nou is mijn vraag, zouden jullie haar dan wakker maken om 10 uur voor de fles of haar laten liggen.</p><p>Ben echt benieuwd wat jullie vinden.</p><p>Ze komt in de nacht nog 1x voor een fles.</p><p>Groetjes mama van haar 1e kindje.</p>

Ik zou tussen de laatste flessen iets minder  tijd laten zitten zodat je rond 8 uur de laatste fles drinkt. Ik zou d'r niet nog wakker maken als ze toch doorslaapt.

Maar is 8 uur voor de laatste fles niet te vroeg?
Ik vind het zo moeilijk, en ik weet dat ik naar me eigen gevoel moet luisteren, en ook dat ze nog niet (door slaapt ) maar het ritme van om de 4 uur blijft in de nacht gewoon  gaan. 
Mijn dochter pakt haar lange slaap in de avond en niet in de nacht. 
Zo moeilijk dit :(

Hoi!
herkenbaar probleem, wij geven ook 5 x 180 en met de laatste fles eindigen wij eigenlijk altijd rond 11 uur. Nu valt hij ook om 8 uur in slaap, normaal lieten wij hem slapen maar dan kwam hij rond 2 uur. Hierdoor hadden we in eens weer een nacht fles. Ik had het een beetje om mij heen gevraagd en iedereen die het zelfde had adviseerde hem gewoon wakker te maken.  Dit doen we nu ook, en na zijn fles slaapt hij door tot 6 uur.  Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden, en krijgt ook nutriton en de nacht fles is pap.  Wij weten van onze kleine dat hij na zijn fles gelijk weer gaat slapen snachts daardoor weten we ook dat dit kan. 

Succes!!

Wij hebben rond half 8 de laatste fles, overdag ongeveer 3 uurtjes tussen de flessen en dan slaapt hij gewoon de hele nacht door :) we hebben vanaf het begin zijn ritme gevolgd 

Wij hebben dit "probleem" ook gehad. Ik gaf eerst de laatste fles tegen 11 uur zodat ons meisje om 11 uur in bed lag. We maakte haar dan ook wakker maar ze gaat sws savonds in bad vóór de laatste fles. Dit is haar bed ritueel en deed ze het erg goed op. Ze sliep dan snachts door tot 7 uur in de ochtend.
Maar omdat ze indd ook rond half 9 in haar diepe nacht slaap viel wilde ik dit vervroegen zodat we haar niet meer wakker hoefde te maken. We gaven de 180 cc met 6 schepjes om 3.5 uur en zo kwamen we uit dat ze om 9 uur in bed kon liggen met alle voedingen op.
Drama! Ik ga terug naar laatste fles om 11 uur en dan naar bed want ik slaap er, sinds we het om hebben gegooit enorm slecht van aangezien zij op een of andere manier door dat ritme veel meer wakker is. 
Bij ons is het een kwestie van uitproberen geweest en zo zijn we er dus achter gekomen wat wel en niet werkt.

Wij hebben dit "probleem" ook gehad. Ik gaf eerst de laatste fles tegen 11 uur zodat ons meisje om 11 uur in bed lag. We maakte haar dan ook wakker maar ze gaat sws savonds in bad vóór de laatste fles. Dit is haar bed ritueel en deed ze het erg goed op. Ze sliep dan snachts door tot 7 uur in de ochtend.
Maar omdat ze indd ook rond half 9 in haar diepe nacht slaap viel wilde ik dit vervroegen zodat we haar niet meer wakker hoefde te maken. We gaven de 180 cc met 6 schepjes om 3.5 uur en zo kwamen we uit dat ze om 9 uur in bed kon liggen met alle voedingen op.
Drama! Ik ga terug naar laatste fles om 11 uur en dan naar bed want ik slaap er, sinds we het om hebben gegooit enorm slecht van aangezien zij op een of andere manier door dat ritme veel meer wakker is. 
Bij ons is het een kwestie van uitproberen geweest en zo zijn we er dus achter gekomen wat wel en niet werkt.

Smpj,  maar zo'n pap fles mag toch pas vanaf 4 maanden plus. 
Ik wilde ook al rijstebloem in haar fles doen bij de laatste fles, maar ik hoor aan alle kanten, nee dat mag niet dit dat. De darmen van je dochter en haar nieren kunnen dat niet aan. 

Goede bedoelingen allemaal snap ik. Maar de oplossing ligt nog ver. 

Terug
Bovenaan