Baby 3 maanden krampjes

<p>Zoals de titel aangeeft heb ik een zoon van 3 maanden oud. Net zoals elke baby had ook hij in het begin behoorlijk last van zijn darmpjes. Dit leek minder te worden na de piek rond 6 weken. Nu valt het me op dat hij weer een stuk meer last lijkt te hebben. Ik denk zelf aan kramp omdat ik zie hoe hij overstrekt, zijn beentjes intrekt en zijn buik hard aanvoelt. Daarnaast voel en hoor ik hoe zijn buik rommelt. Het is voor mij een mysterie hoe dit ineens zo erg is weer. Ik geef volledig bv en doe niets anders dan normaal. Ik ga binnenkort naar het CB maar vroeg me af of er hier mensen zijn die dit herkennen. Iemand misschien een idee?</p>

Mijn zoontje heeft het ook. Hij is net 4 maand. Krijgt ook volledig bv.

Heb je chinababy druppels infracol of darmkrampjesdruppels van de kruitvat al geprobeerd?  Een lekker warme pittenzak op zn buikje (20sec magnetron) of een heerlijk momentje tumytub tijdens de pijn. Buikje masseren helpt ook. Fietsende bewegingen maken met zijn beentjes vind mijn zoon ook fijn. Als het soms echt niet wil kun je als laatste (tip van de kraamzorg) voorzichtig met de thermometer erin gaan en heel zachtjes en voorzichtig beetje bewegen erin.  

Infacol geprobeerd, deed niet veel. Ik fiets inderdaad veel met zijn beentjes en dat helpt wel. Ik vind het alleen vooral vreemd dat hij het nog heeft rond deze leeftijd. Ik dacht dat het inmiddels wel minder zou moeten zijn of zelfs weg, en niet dat het erger wordt.

Gek genoeg heeft mijn moeder dat bij mij en mijn broertje ook ervaren rond deze leeftijd. Zij is toen van bv naar kv overgestapt en de krampjes waren meteen weg. Nu wil ik heel graag door blijven gaan met bv maar vind het wel opmerkelijk.

Ons meisje is nu 13 weken en sinds een week ook weer meer krampjes en heel veel poepen, was hier ook een stuk minder na de piek periode bij week 6/7. Ik snapte er ook al niks van dat het opeens weer erger is.. 

Mijn zoontje heeft tot ruim 4.5 maanden darmkrampjes gehad. Gaf ook alleen borstvoeding. Sab simplex of de kruidvatdruppels leken wel iets te helpen,  verder draaiende bewegingen op buikje (met de klok mee). En maar gewoon afwachten tot het over is..

Sab simplex hielp een beetje, de rest niet.. wel dragen ook trouwens, bijv in draagdoek. Infacol deed niks, vsm ook niet..

Ook onze kleine heeft tot 4,5 maand ongeveer last gehad van krampjes. Was wel met 4 maanden gestopt met bv, maar dit maakte geen verschil zover ik kon merken. Infacol, SAB simplex geprobeerd maar maakte niets uit. Enige wat hielp was een pittenkussentje en veel fietsen met zijn beentjes. Net als volwassenen zullen sommige baby’s meer last hebben van hun maagje dan anderen. Nog eventjes volhouden! 

Sneu wel hoor :( Had wel gehoopt dat het inmiddels wel klaar zou zijn met de pijn. Ik fiets inderdaad veel met zijn beentjes en dan zie ik ook wel echt een verbetering. Hij stopt dan soms per direct met huilen en begint te lachen. Zodra ik dan weer stop is het weer huilen.

Terug
Bovenaan