Baby 3 maanden krampjes

Hey ik heb het ook gehad mijn zoontje is nu 5 maanden oud en het begon bij 6 weken ongeveer, mijn zoontje is ook 1,5 maand te vroeg gekomen dus daardoor waren ze krampjes ook erger. Niets leek te helpen bij hem behalve een lekker warm badje je moet zo denken het is nu vervelend maar het gaat over een paar maand ook weer over, het is er even doorheen bijten !

Wat mij ineens te binnen schiet is dat bij ons een kleinere speen heel veel scheelde. Toen ik borstvoeding gaf had ik een heel sterke toeschietreflex en had ik altijd het gevoel dat er te veel melk te snel bij de kleine binnen kwam. 
Toen ik over ging op flesvoeding gebruikte ik de Phillips avent fles met speen maat 2. Maar omdat de kleine veel melk terug gaf kreeg ik het advies om naar speen maat 1 of desnoods 0 te gaan. 
Na dat we met deze spenen melk zijn gaan geven zijn de krampjes echt een stuk minder geworden. 
Misschien zou je wat melk kunnen kolven en met een fles (met speen met klein gaatje) kunnen proberen voor een paar keer?

Bedankt voor de tip! Tot nu toe maar een keer of 3 een flesje gegeven en daar gebeurde het niet, maar moet zeggen dat hij heel wisselend drinkt. Soms drinkt hij super rustig en regelmatig en is er niks aan de hand terwijl hij de andere keer er echt een soort gevecht van maakt. Zelf denk ik niet aan een te snelle toeschietreflex omdat hij vaak pas na een paar minuten aan een borst onrustig begint te worden. Mijn idee was dat zodra de melk trager gaat stromen hij ongeduldig wordt. Nu lijken het echter vooral krampen te zijn die voor gedoe zorgen.

Terug
Bovenaan