<p>Help! Mijn mannetje is nu precies 3 maanden oud en is nog nooit zelf in slaap gevallen. Hij valt wiegend in onze armen in slaap of tijdens het drinken van een fles. Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met hem leren in slaap te vallen. Eerst rustig laten worden in mijn armen, dan wegleggen in bed. Dan begint hij klein beetje te piepen. Ga ik iedere 10 min erheen, probeer ik hem te troosten zonder op te pakken en ga ik weer weg. Zodra ik weg ga begint hij alweer te piepen wat na een paar minuten huilen word. Elke 10min ga ik weer terug om te troosten zonder op te pakken. Dit houd hij uren vol. Uiteindelijk is het dan alweer tijd voor zijn fles en valt hij al drinkend in slaap (ik zorg wel dat de fles leeg gaat zodat ik iig zeker weet dat het niet van de honger is) en dan laat ik hem soms maar in mijn arm slapen zodat hij toch wat slaap pakt. Dit al 2 weken en zie totaal geen verbetering. Sommige dagen laat ik hem maar gewoon in de maxi cosi liggen slapem na een stukje rijden zodat ik ook wat tijd en rust heb voor mijn 2 jaar oude dochtertje. Omdat ik volgende week weer 4 dagen per week moet gaan werken gaat hij dan naar het kdv. Ik had gehoopt dat hij daarom inmiddels zou hebben geleerd zelf in slaap te vallen. Hij is al 2 wendagen geweest en heeft daar ook helemaal niet geslapen. Zo zielig!! Heeft iemand tips hoe ik het anders aan kan pakken want mijn aanpak werkt duidelijk niet. </p><p>Ps. Ik laat hem nooit overstuur raken. Meestal raakt hij wel overstuur zodra ik hem oppak na lange tijd proberen in bed, waarschijnlijk dus van de vermoeidheid. Ook heb ik al een strak schema met alles op dezelfde tijden en met vaste rituelen want dat schijnt ook te helpen. Hier dus niet
</p>