Baby 3 maanden slaapt nooit zelf in

<p>Help! Mijn mannetje is nu precies 3 maanden oud en is nog nooit zelf in slaap gevallen. Hij valt wiegend in onze armen in slaap of tijdens het drinken van een fles. Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met hem leren in slaap te vallen. Eerst rustig laten worden in mijn armen, dan wegleggen in bed. Dan begint hij klein beetje te piepen. Ga ik iedere 10 min erheen, probeer ik hem te troosten zonder op te pakken en ga ik weer weg. Zodra ik weg ga begint hij alweer te piepen wat na een paar minuten huilen word. Elke 10min ga ik weer terug om te troosten zonder op te pakken. Dit houd hij uren vol. Uiteindelijk is het dan alweer tijd voor zijn fles en valt hij al drinkend in slaap (ik zorg wel dat de fles leeg gaat zodat ik iig zeker weet dat het niet van de honger is) en dan laat ik hem soms maar in mijn arm slapen zodat hij toch wat slaap pakt. Dit al 2 weken en zie totaal geen verbetering. Sommige dagen laat ik hem maar gewoon in de maxi cosi liggen slapem na een stukje rijden zodat ik ook wat tijd en rust heb voor mijn 2 jaar oude dochtertje. Omdat ik volgende week weer 4 dagen per week moet gaan werken gaat hij dan naar het kdv. Ik had gehoopt dat hij daarom inmiddels zou hebben geleerd zelf in slaap te vallen. Hij is al 2 wendagen geweest en heeft daar ook helemaal niet geslapen. Zo zielig!! Heeft iemand tips hoe ik het anders aan kan pakken want mijn aanpak werkt duidelijk niet. </p><p>Ps. Ik laat hem nooit overstuur raken. Meestal raakt hij wel overstuur zodra ik hem oppak na lange tijd proberen in bed, waarschijnlijk dus van de vermoeidheid.  Ook heb ik al een strak schema met alles op dezelfde tijden en met vaste rituelen want dat schijnt ook te helpen. Hier dus niet :( </p>

Ik heb veel gehad aan het boek Baby in droomritme van stephanie lampe. Ik had ook een dochter die ik niet weg kon leggen zonder dat ze het op een brullen zette en inmiddels slaapt ze elk slaapje gewoon boven op dr eigen kamer en slaapt ze snachts van 22.30 tot 06.00!

Mijn dochter van 10 maanden kan nog steeds niet zelf inslapen. Ik heb zelf ook al die methodes geprobeerd maar helaas ook niet gelukt. Ze slaapt altijd aan de borst. 
Als ik even terug in de tijd ga, rond 3 maanden sliep ze altijd in een baby rocker, draagdoek of in mijn arm, ze wilde absoluut niet alleen slapen, laatstaan zelf inslapen. 
Ik vind het wel erg sneu voor hem. Je kan natuurlijk niet verwachten van de kinderdagverblijf  dat ze hem voor elk slaapje gaan wiegen. Jammer genoeg.
Werkt een speentje ook niet? (Zelf geef ik bv zonder flessen of spenen, dus dit heb ik niet geprobeerd) 

Wij hadden dit ook, precies in die periode. Wat bij ons hielp was: 
- vast ritueel voor het naar bed gaan
-  veel grapjes maken als je hem in bed legt, hardop praten. Afleiden van het feit dat hij in bed wordt gelegd 
- een rolletje boven zijn hoofd (in ledikant) zodat hij het gevoel heeft wat meer “beschut” te liggen
- als je wegloopt, met jammeren niet terug gaan. Maar wel echt direct als het jammeren overgaat in flink huilen. Het kost wat tijd om uit te vinden wanneer wel / niet terug maar vaak hoor je het al wel aan het soort huiltje. De eerste keren moesten we wel eens 20x terug maar nu vaak nog maar 1x of helemaal niet. Als we teruggaan en hij raakt echt in paniek, dan maak ik weer grapjes tot hij wat lacht en dan loop ik weer weg. 
10 min laten hielp bij ons niet omdat hij dan zo in paniek raakte dat hij niet meer stil werd... 
succes, wie weet helpt het! Onze kleine man slaapt op kdv ook nog niet, alleen in een hangwieg. Gelukkig hebben ze die ? 

Hier probeer ik het altijd drie keer met troosten/rustig maken. Is ze dan nog niet zelf in slaap gevallen, dan wieg ik der in slaap, zodat ze niet oververmoeid raakte . Zo lukte af en toe ineens een slaapje. Leg hem niet te laat in bed, dan is hij over zn slaap heen en lukt het niet. Bij de eerste slaapsignalen neerleggen.
Zo heb ik nu steeds meer succes slaapjes, maar nog lang niet allemaal. Ze is bij mij nu bijna 3 maanden

Hey, wat ik deed is er zelf naast liggen (co sleeper) en haar op me pink laten zuigen tot ze sliep. Dat gaat heel goed. De truc is consequent zijn. Dus eerst wiegde ik haar tot ze rustig was en haar oogjes een beetje dicht begonnen te vallen, vervolgens in bed leggen met pink in mond en dan zachtjes weg sluipen. Nu is ze 6 maanden en leg ik haar in bed. Vervolgens jengelt ze wat maar vind al gauw haar eigen duim en valt dan zelf in slaap. Eerder duimde ze nooit dat is echt sinds kort. 

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker wat van gebruiken. Heb ook al zitten googlen voor een van die slaapcoach boeken. Ga er denk ik maar een aanschaffen. Baat het niet dan schaad het niet..

Wij hebben dit ook gehad en van alles geprobeerd. Uiteindelijk is het vanzelf in stapjes goed gekomen. Na ongeveer 3 maanden accepteerde hij het wel om wakker weggelegd te worden en zelf in slaap te vallen. Na 5 maanden konden we hem in de avond ook wakker wegleggen en sinds 2 weken lukt dit ook in de nacht (dit gaat nog wel gepaard met huilen). Onze zoon is nu 6 maanden. 
Van het CB kregen we de tip om tegen hem te zeggen dat we beneden waren of in de kamer naast hem. Ook zeiden ze dat we hem 7 minuten moesten laten huilen voor we naar hem toe konden lopen voor een speentje. Dit werkte met 2.5 maanden nog niet omdat ze dan volgens mij nog gewoon geborgenheid nodig hebben. Nu lukt het wel. Mijn ervaring is dus ook dat het vanzelf goed komt als ze er aan toe zijn.. hopelijk gaat het bij jou ook zo!

Terug
Bovenaan