Baby 3 maanden slaapt nooit zelf in

Het gaat s'avonds al ietsje beter. Dan ga ik met hem in de schommelstoel zitten tot zijn ogen dichtvallen en dan leg ik hem weg waardoor hij wakker word maar laat hem dan gewoon liggen en ga de kamer uit. Afgelopen 3 avonden is hij toen telkens zelf binnen 10 min in slaap gevallen zonder huilen! Overdag lukt dit hem nog niet, en doet hij alleen af en toe een hazenslaapje. Liefst wil ik natuurlijk dat hij het overdag kan ivm zijn dagen op het kinderdagverblijf. Maar nu hij het savonds doet leert hij het binnenkort misschien ook wel overdag. 

Wat fijn dat het al wat beter gaat! Bij ons ging het ook eerst goed thuis en nu heeft hij op kdv ook voor het eerst in bedje geslapen... dus wie weet! Het eerste stapje is er ?

Wat fijn dat het nu 's avonds lukt! Dan komt het vast helemaal goed :) 
Hier gaan de slaapjes 's avonds ook altijd het makkelijkst. Als meneer (4 maanden) goed in z'n vel zit (dus geen sprongetjes, prikjes, verkoudheid etc.) lukt het overdag inmiddels ook prima. Vaak wel even huilen, dus dan zit ik 10 minuten/kwartiertje met een bloedend moederhart te wachten tot 'ie stil wordt. Het gekke is hier, hij slaapt vaak op het kdv het makkelijkst overdag. Dan is hij, denk ik, toch vermoeider dan thuis. 
Het komt bij jullie vast ook helemaal goed! Soms is het ook fijn als een professional het even probeert. Die kunnen vaak net wat langer doorzetten dan wij moeders. En dan bedoel ik niet laten huilen, maar andere manieren. Onze zoon hebben ze de eerste paar keer in een wandelwagen laten slapen in de gemeenschappelijke ruimte. Zo kon hij wennen aan de geluiden tijdens het slapen en konden zij hem heel makkelijk een beetje heen en weer rijden en sussen als 't slapen niet vanzelf ging. Na 3 dagen hebben ze hem eens in een bedje gelegd met andere kindjes erbij op de kamer. Dat ging prima. 

Hier werkelijk elke methode op internet geprobeerd. 
Uiteindelijk zelf maar wat gaan proberen.. Hoe dan ook na zijn wakkertijd (1,5 uur voor 4 maanden) leg ik hem in bed. Maar vaak begint hij na 70 minuten al te mopperen en te jengelen. Dan neem ik hem op schoot om lekker te knuffelen.
Wij doen samen de inbetweens dicht tegen de zon en ik leg hem dan zingend in bed en stop hem goed in met zn knuffeldoekje tegen zich aan. Ik zet het muziekdoosje aan en geef een kus.
Een speen erin wekt paniek op dus ik loop gewoon weg en doe de deur dicht. Soms begint het jammeren gelijk en dit laat ik toe. Als hij gaat huilen loop ik er na 2 minuten heen en dan doe ik de speen zonder hem aan te kijken in. Dit herhaal ik.
Soms, begint hij te gillen en is hij niet te troosten met een speen. Dan ga ik ernaast zitten zingen en probeer ik langzaam om hem weer rustig te krijgen zodat hij zn speentje weer pakt.

Ik denk ook dat sommige kinderen het huilen nodig hebben om te slapen. Ik heb zelf deze week veel geprobeerd om de kleine overdag te laten slapen zonder op mijn armen te liggen. Na 5 dagen een huilend kind overdag (kan vroegtijdig sprongetje zijn geweest) was ik kapot. Geen familie of dergelijke in de buurt om het even over te nemen en in de avond nam mijn vriend her over. 
Contact opgenomen met het consultatiebureau. Die zeiden; wakker, eten (verschonen, fles,boeren), box/spelen, bij gapen naar bedje (meestal 1 uur hier, 5 weken oud). En dit patroon te herhalen. Mijn meisje is nu aan de tweede dag bezig van deze methode en heeft wel even 5 minuten huilen/miepen nodig om in slaap te vallen. Ik hoor aan het huilen dat ze niet overstuur is of dat ze iets moet. Ze is gewoon bezig om te leren zelf in slaap te komen. Maar slaap dan tussen de 1/3 uur. De nachten waren altijd al beter dan zit er soms al 5 uur tussen de voeding. Ik ben wel erg onpersoonlijk in de nachten dan is het echt verschonen voeding boeren en naar bed. Ik zeg dan ook niets. 

Terug
Bovenaan