Baby 3 weken hongerig

<p>Hoi</p><p>Onze dochter is bijna 3 weken oud .en krijgt nu 5 flessen van 120 cc dit vinden we al behoorlijk. En nog komt ze gemiddeld om de 2 uur en heeft ze egt honger als we dan nog 60 cc geven is ze weer stil.</p><p>Maar we kunnen ook niet blijven verhogen lijkt mij?</p><p> </p><p> </p>
 
Zou je in plaats van 5 flessen van 120 cc misschien een fles bij kunnen geven? Ik vind 5 flessen erg weinig voor een baby van 3 weken oud. 
 
Hier zijn we toen ons zoontje 3 weken was opgehoogd naar 120cc en hij komt elke 3 uur. Hij drinkt dit niet elke keer helemaal leeg. De ene keer drinkt hij maar 80cc en de andere keer wel de volle 120cc. Volgens het cb was dit prima voor zn gewicht, toen 4450 gram. 
 
Wat Monique ook al zegt! Toen ons zoontje 3 weken was kreeg hij 6/7 flessen van 90 cc en soms 120 cc. Wij probeerden om de 3 uur aan te houden, als het een keer 3,5 was was dat mooi, en voor ons 'moest' er minimaal 2,5 uur tussen zitten (als hij daarvoor voor voeding kwam was ons uitgelegd dat er vaak iets anders dwars zat). 
Je kunt misschien proberen een beetje te 'spelen' met de hoeveelheden? Bij ons was de ochtendfles bijvoorbeeld altijd wel vol (120), maar 's middags bijvoorbeeld gaven we vaak 90. Verder zou ik ook proberen te kijken naar je baby, je moet natuurlijk in principe niet de op het pak aangegeven dosering overschrijden maar eerlijk gezegd hebben wij zelf geprobeerd dat met name die eerste weken een beeeetje los te laten (honger is honger) en volgens mij is daar niets mis mee (zolang het binnen de perken blijft). Die eerste weken zijn ze zoo hard bezig met groeien, ik wilde hem gewoon geven waar hij om vroeg. En nu onze zoon 12 weken is drinkt hij 'netjes' de aangegeven hoeveelheid en niet meer dan dat.
 
Dit is trouwens natuurlijk afhankelijk van hoe groot je kindje is! Onze baby was erg klein en dus was 90 cc al vrij veel voor hem volgens het cb (maar hadden daar dus beetje lak aan die eerste tijd). Als jouw kindje bijv al meer dan 4 kilo is kun je natuurlijk ook al een grotere hoeveelheid geven.
 
Onze twee dochters zijn nou morgen 6 weken oud. En krijgen 6 flessen van 120cc. De ene drinkt de fles bijna elke keer leeg en de andere drinkt vaak 90 en af en toe iets meer. Ik vindt 5 flessen over de dag verdeeld wel beetje weinig voor je kleintje van 3 weken oud misschien komt ze daarom weer zo vroeg. 
Ons schema qua tijden zijn. 
07.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en 03.00 het wijkt natuurlijk wel eens af met een half uur 
 
Ze zeiden bij het consultatiebureau ook dat je 150 ml per gewicht moet rekenen. Is je kindje bijvoorbeeld 3 kilo. 3x150= 450 ml dat moet ze dan ongeveer aan zitten over de gehele dag. 
 
5x120 is niet super veel hoor! Als ze nog zo klein zijn mogen ze gerust 7 flessen op een dag. Mijn dochter (nu 12 weken) heeft heel lang 7/8x120 gedronken!! Nu drinkt ze 6x150.
Dus ik zou zeker niet steeds 60cc tussendoor geven want dan is je hele ritme weg en weet je nooit of je kindje huilt om honger of iets anders. 
Gewoon een ritme aanhouden van elke 3 uur 120cc. Dan kom je vanzelf op 7 flessen per dag uit en dat is prima voor zo'n ukje!!
 
Terug
Bovenaan