Baby 3 weken hongerig

5x120 is niet super veel hoor! Als ze nog zo klein zijn mogen ze gerust 7 flessen op een dag. Mijn dochter (nu 12 weken) heeft heel lang 7/8x120 gedronken!! Nu drinkt ze 6x150.
Dus ik zou zeker niet steeds 60cc tussendoor geven want dan is je hele ritme weg en weet je nooit of je kindje huilt om honger of iets anders. 
Gewoon een ritme aanhouden van elke 3 uur 120cc. Dan kom je vanzelf op 7 flessen per dag uit en dat is prima voor zo'n ukje!!
 
Wat hierboven ook gezegd wordt: Ik laat er ook minimaal 2.5 uur tussen zitten..Eerder kan ze gewoon geen honger hebben, dan zit er iets anders dwars en helpt even wandelen of knuffelen vaak wel. Zit er een keer 3.5 a 4 uur tussen, is dat mooi meegenomen!
 
O, en je moet zorgen dat je niet structureel boven de 1 liter per dag uitkomt. Maar met 5x120 zit je daar nog lang niet aan.
Er zijn dagen geweest dat mijn dochter meer dan een liter dronk, soms hebben ze dat even nodig. Maar een paar dagen later was dat ineens weer voorbij en liet ze steeds 30cc van dr flessen staan.
Dus volg gewoon je kindje! Je doet het prima en mag echt meer geven dan je nu doet.. je kindje krijgt écht niet teveel met 5x120! Belangrijkste is dat je probeert een ritme aan te houden en niet elke 2 uur kleine beetjes geeft 
 
Terug
Bovenaan