Baby 3 weken kreunt extreem in slaap

<p>ik zit met een grote vraag onze dochter is 3 weken geleden geboren en heeft al vanaf de eerste week erg dat haar voeding omhoog komt en het weg slikt en verslikt echt de reflux klachten. Maar ook kreunt ze soms extreem hard en ook best soms een lange tijd achter elkaar het is vooral in de nachten. Is dit nu ook echt een reflux klacht ? <br />Wij vinden het zo’n rot gehoor alsof ze niet comfortabel is zo klinkt het echt. <br />Ik ben erg benieuwd of mensen dit herkennen?! </p>

Mijn baby deed lange tijd hetzelfde. Slapend kreunen, maar ook als hij wakker was regelmatig. Heel zielig om aan te horen. Alsof hij echt pijn had in zijn slaap. Ik pakte hem dan gewoon bij me zodat hij rechtop tegen mij aan kon slapen tot het wat beter ging en ik hem neer kon leggen.

Bij ons is reflux nooit perse vast gesteld maar ik weet zeker dat hij er ergens wel last van had. Dus het kan best hoor. Als ze er veel last van blijft hebben kun je hulp vragen bij cb

Jaa, ik herken het hélemaal. Onze dochter heeft ook verborgen reflux (nu met bijna 4 maanden gaat het echt veel beter gelukkig)

Heel naar.. Ik weet hoe het klinkt en hoe het voelt.. ?
Hier begonnen precies díe klachten toen 1,5/2 weken oud was.
Alle standaard dingen bij reflux pas je denk ik al toe?

Ik heb náchten met haar rechtop mn borst gezeten/geslapen..Bij ons hielp inbakeren uiteindelijk voor wat meer comfort/rust, maar dat hebben we wel moeten doorzetten.
Doe je dit toevallig?

Het is echt een periode die je door moet… en die kan héél zwaar zijn.. Probeer índien het kan een beetje af te wisselen wie zorgt in de nacht, wánt weinig/geen slaap is uitputtend en hou je niet vol.❤️

Ik herken dit heel erg van mijn zoontje. Wij grapten in het begin dat we geen huilbaby maar een kreunbaby hadden. Het bleek bij hem koemelkallergie te zijn wat zorgde voor veel krampen en daarvan ging hij kreunen. Ook de reflux klachten kunnen daarvandaan komen.

Lastig, want het kan idd bij reflux horen (hier een dochter gehad met reflux ziekte, de ergste geval van reflux) maaaaarrr alle babys maken heel veel geluid en kreuntjes in hun slaap en kunnen je daar nachten van wakker houden. Dat hoort ook echt bij newborn-baby's.

Mijn oudste had geen reflux maar hield ons ook naxgten wakker met gekreun en geluidjes, we verhuisden haar daarom al met 2 weken naar haar eigen kamer s nachts. Ik hield alle deuren wel open, maar dan hoorde ik niet meer elke zucht en piep en zo sliep ik zelf veeeel beter!

Bedankt voor jullie reacties !!!
Onze oudste dochter heeft ook een koemelk allergie en deed dit ook wel dat kreunen maar er werd tegen ons gezegd dat dat het na 3 weken nog niet kan zijn omdat een koemelk allergie zich ontwikkelt vanaf een week of 6 ? Geen idee of dit waar is! We doen indd al van alles voor de reflux alleen gebruiken we nog geen pitmeel omdat ze al heel slecht poept dus zijn we bang dat dit nog erger zal worden daardoor omdat je vaak hoort dat ze er verstopt van raken. @Wonderan was het bij jullie de hele nacht ? En sliep ze overdag wel zelf ? Inbakeren hebben we geprobeerd maar toen werd het nog erger dus mijn man heeft haar toen weer los gemaakt omdat hij het te zielig vond. We wisselen elkaar gelukkig af ben ik heel blij mee want merk dat ik nog niet de oude ben dus ook minder fut heb voor alles alleen te moeten doen! Ik hoop zo dat iets zal helpen voor haar. @Romy misschien ook nog een idee haar eigen kamertje maar vind ik dan nog een soort spannend omdat ze best vaak kokhalst en beetje stikkende geluidjes maakt ???

Heyhey,

Wij hebben een dochter van 7weken. Sinds week 3 à 4 ook reflux 'ontwikkeld'.
Soms gaat dit goed, sommige dagen brand het echt van de pijn.
Gebruiken hier nu andere pap en gaviscon, al geeft dit niet echt verlichting.

Sinds een paar dagen ook mindere nachten, ook veel kreunen, woelen, met de tong klikken en uit steken....
Echt zielig.
Bed omhoog zetten willen we niet, ivm dat je overal leest dat dit niet zo veilig is..
Hopelijk vinden onze babys de rust terug en wordt de reflux minder

Oooh dit deed mijn tweede dochter ook. De hele nacht lang. Ik werd er gek van en lag de hele nacht wakker. Op een gegeven moment dacht ik misschien is het een honger signaal en maakte ik flesjes. Het ging beter toen ze op haar kamer lag en ik het minder hoorde. Toen kwam ik er ook achter dat ze bij honger echt wel hard huilde dus ik niet op het gekreun hoefde te reageren. Verder was het een redelijk rustige baby en ze had geen reflux.

Terug
Bovenaan