Baby 3 weken laat zich niet weg leggen

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">De titel zegt het al; mijn dochtertje van 3 weken kan ik niet “even weg leggen” in de box of wandelwagen overdag. Ze gaat dan direct jengelen en als ik haar niet zsm oppak zet ze het door in huilen tot aan krijsen toe. Als ik haar dan oppak is het direct goed</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">toch neemt sowieso het huilen overdag toe en is de enige houding die zij prettig lijkt te vinden buik op buik. Zowel zittend, staand als in een draagdoek. Ik dacht nog misschien wilt zij niet op haar rug vanwege pijn oid, maar snachts slaapt zij ook gewoon op haar rug. Kortom; ik weet niet of dit “normaal” baby gedrag is omdat ze nog zo jong is of dat ik er iets mee moet. Ik pak haar wel op als ik merk dat ze gaat huilen ipv jengelen. </span></p>

Ze is nog zo klein...
En als je gaat stofzuigen bij haar in de buurt word ze dan wel stil? Mijn dochter viel daarvan in slaap.
Speen misschien (zuigbehoefte)
Last van krampjes? 

Hier dochter van 2 weken. Die kan/wilt alleen op ons in slaap vallen. Als we haar te vroeg in haar bedje leggen gaat ze ook huilen en krijsen.  En als we haar dan weer oppakken is ze weer stil. 

Hier dochter van 2 weken. Die kan/wilt alleen op ons in slaap vallen. Als we haar te vroeg in haar bedje leggen gaat ze ook huilen en krijsen.  En als we haar dan weer oppakken is ze weer stil. 

@mommandy juist omdat ze zo klein is nog pak ik haar inderdaad ook. Maar dan heb je weer mensen die zeggen dat je dat niet moet doen. Al die ongevraagde meningen maken mij (helaas) toch ergens wel aan het twijfelen. Een speen wilt zij helaas niet, mijn pink daarentegen als ik die af zou kunnen hakken zou ze een zeer tevreden meisje zijn haha. Het stofzuigen kan ik nog eens proberen inderdaad. Vorige keer huilde zij al en toen moest ik hem nog pakken. Misschien als ik hem eerst al klaar zet en haar daarna neer leg... 

@deem; fijn te horen dat het niet aan mij ligt en het herkenbaar is. Gewoon blijven oppakken dus en naar mijn eigen gevoel hierin luisteren :). Mocht ik haar dan toch “verwennen/verpesten” zijn de gevolgen voor mijzelf ;) 

Hier tot 8 weken gedaan met ons zoontje. Er aan toe gegeven dat hij veel bij mij wil zijn en lekker dicht bij gehouden en op/bij ons in slaap laten vallen. Ondanks alle meningen (laten huilen, wegleggen, zelf in laten slapen) naar mijn gevoel geluisterd en na een week of 8 werd zijn wereldje duidelijker, kan meer op zichzelf zijn bijvoorbeeld in de box en is daarnaast kalm(er) in de wagen, slaapt met wat hulp van zijn speentje en/of soms even een hand op hem leggen. Zou er dus lekker aan toe geven als je dat zelf ook prettig vind en haar zo de geborgenheid geven die ze waarschijnlijk nog even nodig heeft na al die tijd bij jou in de buik te hebben gezeten ?

Wist je dat baby’s van die leeftijd niet eens weten waar hun eigen lichaam ophoud en die van jou begint? Ze hebben behoefte aan huidcontact en bij jou zijn. Ik zou me er een beetje aan proberen over te geven, ondanks dat her best pittig kan zijn. Ik denk dat je ze echt niet te veel kan verwennen. 

Dit gaat vanzelf over. Een paar weken geleden heb ik ook dot onderwerp hier geplaatst omdat ik hele dagen met mijn zoontje op de bank lag. Hij wilde niet uit mijn buurt zijn. Ik heb hier aan toegegeven en nu (7 weekjes) slaapt hij in zijn bedje en soms in de box. Het is echt waar wat ze zeggen, ze zoeken geborgenheid. Hij heeft nu nog soms dat hij bij mij wil liggen en niet in zijn bed, maar ik weet nu dat hij hier echt behoefte aan heeft en laat dat dus ook lekker toe. Het gaat echt over, maar ze hebben je nu heel hard nodig, dus geef er aan toe en geniet er ook van! Een tip voor dit warmr weer is om een hydrofiele luier tussen jou en je kleintje te leggen, dan plak je niet zo aan elkaar vast

Terug
Bovenaan