Baby 3 weken laat zich niet weg leggen

Er aan toegeven is het beste.. De draagdoek is wel ideaal, dan heb je zelf nog een beetje vrijheid om wat te doen. 
Wat ook kan helpen is inbakeren. Dat geeft ook geborgenheud. Werkte hier wel goed, afwisselend met de draagdoek. 

Lekker bij je laten liggen, ze hebben het nog zo nodig. En geniet daar nog maar goed van. Ze worden al zo snel groot en dan zou je graag willen dat ze nog zo bij je willen liggen.
Het is normaal met deze leeftijd ze zijn nog zo klein en alles is nieuw voor ze. Onze man had doe geborgenheid ook nodig en hoe ouder hij werd hoe meer hij zich in de box kon vermaken. En nu al weer 16 maanden oud en komt alleen op schoot om een boekje te lezen en soms even knuffelen. Laat anderen maar zeggen wat ze vinden.

Wat fijn al deze reacties. Ze staan allemaal in lijn met dat wat ik al deed en ook dacht dat goed was “geborgenheid bieden zo vaak en lang als nodig”. Dan gaan we daar gewoon fijn mee door. Bedankt allemaal. Erg fijn die feedback 

Altijd fijn om deze berichten te lezen. Ons zoontje heb ik tussen de 4 en 8 weken ongeveer ook echt dagenlang in de draagdoek gehad, omdat hij anders meteen in paniek raakte. Ondanks dat ik zeker wist dat bij me houden het beste was (bij mij in de omgeving overigens vooral de oudere generatie van de 'laten huilen en niet verwennen' adviezen. Dus dat waren duidelijk verouderde adviezen ;-), is allang aangetoond dat lichaamscontact juist belangrijk is en verwennen niet kan, zeker tot een half jaar), begon ik soms toch te twijfelen of het ooit nog over zou gaan. Maar geen problemen mee gehad, hij is 'vanzelf (wel blijven proberen) in zijn bedje gaan slapen.
Geniet van je knuffeltje!

Onze dochter wilde overdag ook alleen maar in Mn armen slapen. Heel leuk, maar op een gegeven moment wil je toch echt iets doen.
Op advies van cb ben ik gaan inbakeren en een ritme gaan aanbrengen (inbakeren, slapen, uit bed halen, schone luier, eten, spelen en dan weer opnieuw). Ik ben het gaan proberen en de eerste 2 dagen was het even wennen, maar wilde het echt een week proberen om te zien of het zou werken. En inderdaad; onze dochter slaapt nu overdag in haar bedje! Echt zo relaxt dat ik weer dingen kan doen! (heb wel meestal een föhn geluid op YouTube voor dr aanstaan, wordt ze heel rustig van)
Het hoeft natuurlijk niet voor jullie kindje te helpen, maar ons heeft het echt enorm geholpen. Wij zijn er rond 5-6 weken mee begonnen, en ze is nu 8 weken.

@maria; we hebben een puckababy zak maar deze gebruiken we alleen snachts. Dit heb ik ook weet ergens gelezen dat het niet voor overdag is. (Ik lees ook echt te veel ?) ik merk wel dat het haar helpt om sneller in slaap te komen. Als zij overdag eenmaal slaapt kan het zo zijn dat zij 3/4 uur doorslaapt, zonder deze zak. Snachts met deze zak houdt zij deze tijden ook aan. Ik weet dus niet of het nodig zou zijn haar overdag hier ook in te doen. Lastig lastig.
 (Vooral met deze temperaturen vind ik de zak nogal een dingetje maar gisteren avond werd toch bevestigd dat zij deze nodig heeft om de nacht in te gaan en ook door te komen. We dachten we doen het niet, nou dat was heeeel lang huilen tot ik ineens dacht hè wacht eens misschien toch de zak. En ja hoor eenmaal aan sliep ze binnen een half uur.) 

Terug
Bovenaan