<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben vorige week donderdag opgenomen in ‘t ziekenhuis voor een paar uurtjes. Ik had last van erge steken rondom m’n maag en over m’n hele buik. Toen de VK gebeld en ze zij dat ik meteen langs moest komen en dat ze me evt naar het ziekenhuis kon verwijzen. Ter plekke heeft ze gekeken en mij verwezen naar het ziekenhuis, ook omdat ze vond dat mijn buik er klein uitzag (was toen 30+6 zwanger). Daar hebben ze ook met de echo gekeken en onze baby is inderdaad kleiner geschat dan gemiddeld, niet onder de ondergrens gelukkig maar wel onder het gemiddelde. Raar vond ik dat, bij de 20weken echo en de keren daarna werd er steeda gezegd dat we een grote baby zouden krijgen van 52CM want hij was toen ook ver boven de gemiddeldes! Afgelopen donderdag ben ik weer bij mijn eigen VK geweest en zij heeft op aandringen nog even de buik gemeten hoe het toen was (was na 6 dagen na het ziekenhuis). En ook hier bleek ons kindje onder het gemiddelde wel netjes gegroeid binnen 6 dagen volgens een eigen lijn. Ik heb aankomende vrijdag nog een echo in het ziekenhuis omdat zij het verschil wouden zien van 2 weken. De VK gaf aan dat ons kindje zo rond de 3 kilo zou zijn bij de geboorte als hij op deze lijn zou blijven groeien. En dat is wel even wennen omdat we altijd te horen hebben gekregen van “wees voorbereid op een grote kind”! Ik maak me toch wel best zorgen eerlijk gezegd, en ik weet dat het per kind kan verschillen en dat hij nu wss op zijn eigen lijn zal groeien. Maar toch is her raar als je al weken echo’s hebt gehad waarbij hij boven gemiddeld was en nu eronder.. Wie heeft hier ervaring mee? Ik eet trouwens wel gewoon goed en ben al sinds augustus thuis ivm klachten van de zwangerschap. Ik hoor graag ervaringen..</p>