Je bent al wat gerust gesteld maar ik zal ons verhaal van de eerste doen.
Ons meisje had 2 ipv 3 aders in de navelstreng waardoor we extra groeiechos kregen. Zo'n 6 a 8 weken voor de uitgerekende datum was haar been lengte te kort. Dus nog extra echo's. Vervolgens bleek ik weinig vruchtwater te hebben waardoor ik om de dag een echo moest hebben. We zouden met 36 weken nog een weekje op vakantie en dat leek daardoor niet door te gaan. De echo was om te kijken of er wel genoeg leven was. Toen ik extra lang moest liggen omdat kind te druk was hebben we even een goed gesprek gehad met verloskundige, zij bellen met arts en toen konden we rustig op vakantie als we de dag van vertrek en de dag van thuiskomst langs kwamen. Na onze vakantie ging het goed genoeg dat we niet nog meer extra hoefden te komen.
Mijn gevoel geeft de hele tijd geweten dat het goed zat. Wij zelf zijn ook niet groot dus een grote baby verwachtte ik niet. Uiteindelijk is met 39+6 een kerngezond meisje van 3 kg geboren. Met perfecte benen. Zij is nu 4 en zit nog steeds één lijntje onder gemiddeld. Heeft lekkere lange benen
Wat ik wil zeggen:maak je niet te druk. Vertrouw op jou gevoel. In al die echo's hebben wij ook een x een heel groot verschil in twee dagen gezien waarop de echoscopist uit legde dat het ook kon liggen aan verschillende manieren van meten. Schedel meten bv doet de één misschien net aan de binnenkant en de ander net langs de buitenkant. Zelfde met vruchtwater meting. Eén trekt het lijntje net iets verder door als de ander. Etc. Dus bij de tweede maakte ik me nog minder druk om gekke metingen en nu bij de derde gaan we het ook wel weer zien... Je moeder gevoel doet zoveel, dat moet je niet aan de kant laten zetten door moderne technieken