Baby 3KG geschat bij geboorte?

Nog een voorbeeld. Ik zou een heel groot kind krijgen en dus sowieso keizersnede moeten krijgen... het mannetje woog uiteindelijk 3kg100...Ze zitten er echt wel vaak naast

Heyhey,
Niet druk om maken wat ze zeggen. Het is zowieso een grove schatting wat ze doen hoor. 
Zo werd mijn meisje (nu 19 dagen oud) heel groot geschat omdat ik zelf zwnagerschapsdiabetes had ontwikkeld vanaf maand 6. Rond de 3800 gram zeiden ze!
ze kwam eruit op halloween, en ja haar papa en ik waren flink geschrokken: hoe moet je zo’n klein hummeltje van 3070 gram vastpakken??? Wel 51 cm ☺️ ze doet het super goed, is ook bijna niks afgevallen (dat doet blijkbaar elke baby de eerste week) en ze moeten na 2/3 weken weer terug op het geboorte gewicht zijn en vanaf dan bij gaan komen ? nu zit ze al op 3200 gram, en kerngezond. Zoals ze zeggen in andere situaties: size doesn’t matter ? enjoy ??

Bedankt voor de geruststellende reacties allemaal! Ik heb gisteren een groeiecho bij de gyn gehad en ons babytje groeit gelukkig op zijn eigen lijn verder. Wel nog onder t gemiddelde maar niks om ons zorgen over te maken volgens de gyn. Ik mag ook weer terug naar mijn eigen VK. Met week 36 krijg ik weer een standaard groeiecho. Toch weer een beetje gerustgesteld nu.

Onze zoon woog met zijn geboorte 3080 en kwam vervolgens elke maand een kilo aan omdat het zo'n grote eter was.  Nu eigenlijk nog steeds.  Wordt in januari 3 maar 5-10 boterhammen in totaal voor ontbijt en lunch is heel normaal voor hem. 

Je bent al wat gerust gesteld maar ik zal ons verhaal van de eerste doen. 
Ons meisje had 2 ipv 3 aders in de navelstreng waardoor we extra groeiechos kregen. Zo'n 6 a 8 weken voor de uitgerekende datum was haar been lengte te kort. Dus nog extra echo's. Vervolgens bleek ik weinig vruchtwater te hebben waardoor ik om de dag een echo moest hebben. We zouden met 36 weken nog een weekje op vakantie en dat leek daardoor niet door te gaan. De echo was om te kijken of er wel genoeg leven was. Toen ik extra lang moest liggen omdat kind te druk was hebben we even een goed gesprek gehad met verloskundige, zij bellen met arts en toen konden we rustig op vakantie als we de dag van vertrek en de dag van thuiskomst langs kwamen. Na onze vakantie ging het goed genoeg dat we niet nog meer extra hoefden te komen.
Mijn gevoel geeft de hele tijd geweten dat het goed zat. Wij zelf zijn ook niet groot dus een grote baby verwachtte ik niet. Uiteindelijk is met 39+6 een kerngezond meisje van 3 kg geboren. Met perfecte benen. Zij is nu 4 en zit nog steeds één lijntje onder gemiddeld. Heeft lekkere lange benen
Wat ik wil zeggen:maak je niet te druk. Vertrouw op jou gevoel. In al die echo's hebben wij ook een x een heel groot verschil in twee dagen gezien waarop de echoscopist uit legde dat het ook kon liggen aan verschillende manieren van meten. Schedel meten bv doet de één misschien net aan de binnenkant en de ander net langs de buitenkant. Zelfde met vruchtwater meting. Eén trekt het lijntje net iets verder door als de ander. Etc. Dus bij de tweede maakte ik me nog minder druk om gekke metingen en nu bij de derde gaan we het ook wel weer zien... Je moeder gevoel doet zoveel, dat moet je niet aan de kant laten zetten door moderne technieken 

Maak je niet druk. Ze zitten er vaak  naast. Mij maakte ze constant  bang dat ik een kleine baby zou krijgen  omdat ook mijn buikomvang in de laatste  weken niet groeide. Ik werd daardoor  medisch en kreeg verschillende testen.
Uiteindelijk bij de bevalling woog mijn kindje 3254 gram prima gewicht  en ze schatte hem juist ver onder de 3000 gr  dus ze zaten  er goed naast.

Ze kunnen er idd vaak naast zitten merk ik op uit jullie verhalen! Nouja als hij goed blijft groeien is er geen reden om zorgen te maken.. Heb over 2 weken alweer een groeiecho.

Ik weet nog heel goed dat de vk tegen mij zei het word een flinke knul.. ik als een gek maatje 56 gaan kopen. Week erna met 29 weken een groei echo gehad en mijn kindje was veel en veels te klein. 5 weken in het ziekenhuis gelegen en hij is met een keizersnede gehaald en woog 1390 gram. Had toen al dr stiekume hoop op 2 kg ofzo  ?

Terug
Bovenaan