Baby 4,5 maand niet zelf kunnen slapen

Hoi allemaal,

Onze jongen is inmiddels 4,5 maand oud. Is nooit een slaper geweest. Overdag slaapt hij alleen bij ons op de arm. Na zijn laatste fles leg ik hem op zijn ledikant en slaapt hij. Dit duurt tot ongeveer 1 uur en dan word hij weer wakker. Wanneer hij op word gepakt en bij ons op de borst ligt slaapt hij weer. Ook ligt hij dan vaak tussen ons in. Ook is er geen ritme in te krijgen qua flessen. Elke dag weer andere tijden. Nu heeft hij 2 tandjes waar hij veel last van heeft gehad en weten we dat dat ook een rol speelde maar toch willen we nu wel graag dat hij leert zelf in slaap te komen ipv op ons borst. Hij weigerd de speen en inbakeren helpt ook niet.

Heeft iemand tips?

Groetjes Sannd
 
Wat is jullie ritme nu? Kan het oververmoeidheid zijn waardoor hij niet in slaap kan vallen? Ik zou hem steeds na 75/ 90 minuten wakker in bed doen. Langer kunnen zulke jonge kindjes vaak nog niet wakker zijn. En dan goed kijken naar de vermoeidheid signalen. Als hij na 5 kwartier moe wordt, dan na 5 kwartier al naar bed, anders na anderhalf uur.
Heb je een voorspelbare dag? Dus altijd slapen- verschonen- drinken- knuffelen- spelen- slapen? Of een iets ander ritme? Zou zou er mogelijk ook wat meer ritme in de flessen kunnen komen..
Kun je hem redelijk makkelijk overleggen als hij slaapt snachts? Anders misschien beginnen met overleggen als hij eenmaal slaapt? 
 
 
Hij is makkelijk 3/4 uren achter een wakker. Word moe en laten hem dan uiteindelijk oo de arm slapen omdat hij dan wel slaapt. Hebben hem geprobeerd wakker op bed te leggen wanneer hij moe is. Dit tot uur, anderhalf uur krijsen. Soms valt hij een kwartier in slaap maar langer niet. Een ritme met hem krijgen is lastig. De flessen wil hij niet op de tijd wanneer hij moet. Overdag doet hij paar keer over zijn fles en in de avond en nacht drinkt hij 180+6 zo leeg. Overdag kunnen we wanneer hij slaapt hem niet wegleggen, word hij gelijk wakker. In de avond wel wanneer wij gaan slapen maar dat duurt niet lang. Flessen om de 4 uur maar als hij bijvoorbeeld 14 uur de fles mag en hij geen honger signalen aangeeft weigerd hij zelfs de speen..
Heel lastig om een ritme te krijgen terwijl we het wel heel graag zouden willen.. 
 
Ik zou het echt proberen om hem dan gewoon elke keer na anderhalf uur naar bed te brengen! Mijn dochter werd door de oververmoeidheid steeds moeier en ging steeds slechter slapen daardoor. 
Ik snap dat je graag een ritme zou willen! Heel vermoeiend als je niet weet waar je aan toe bent!
Ik heb het destijds twee dagen geprobeerd, dat ze steeds met 90 minuten in bed ging, en zo pakte ze het op een gegeven moment op. Soms lukte het niet, dan ging ik buiten wandelen. Slaapt je zoontje in de kinderwagen? Of in de draagzak of zo?
 
Wanneer het mooi weer is ga ik wanneer hij moe word naar buiten. Na gesprek met pedagoog te hebben gehad van het cb moet ik hem ook 2 keer per dag 1,5 uur op bed doen. Dit is serieus 1,5 krijsen.. met pijn in mn hart.. Hoop dat het wat op gaat leveren ☺️
 
Oh echt? Wat zwaar! Dat werd mij ook aangeraden maar dat ging ik mooi niet doen. Dat past echt niet bij me. 
Ik had op een gegeven moment een artikel gelezen van Stephanie Lampe (heb na dit verhaal haar boek gekocht) waarin stond dat kinderen tot 6 of 8 maanden (weet het niet meer zeker) maar anderhalf uur wakker kunnen zijn en anders al niet meer willen kunnen gaan slapen. 
En het was de bedoeling om haar eerst rustig te krijgen, heel eventjes wiegen, en dan naar bed. Een kusje en eventueel muziek als je dat nu doet, en dan weg gaan. En echt, ik schrok me dood, maar m'n dochter (zij was toen 4 maanden) wreef tien keer in haar ogen en ging slapen). Het heeft een paar dagen gekost, want het is vrij vaak naar bed en best wel veel geregel om alles in anderhalf uur te proppen, maar het heeft echt gewerkt hier. Hopelijk bij jou ook! (Als je dat ziet zitten). 
Dat huilen vond ik zo moeilijk, niet te doen voor me 
 
En kon hij nou slapen in de kinderwagen? Anders zou je bijvoorbeeld een dagje kunnen proberen hem in het ritme te krijgen door steeds na anderhalf uur wakker een klein rondje te gaan lopen en hem in de kinderwagen te laten slapen. 
Mijn dochter sliep wel beter toen ze zelf in slaap had leren vallen. 
 
Zoals al eerder is gezegd: koop het boek van Stephanie Lampe en volg haar tips en schemas. Het kost waarschijnlijk een paar dagen, maar het werkt echt! Ineens begrijp je je kindje en komt er een goed ritme. Heel fijn voor je baby, maar vooral ook voor jou!
 
Terug
Bovenaan