Baby 4,5 maand valt af

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.</p><p>We hebben een weegschaal gekocht en we wegen onze zoontje regelmatig. Nu hebben we geconstateerd dat het gewicht na meer dan een maand hetzelfde is. 06-04 woog hij 6300. rond 20-04 ongeveer 6550. Sinds paar dagen valt hij af. Nu ongeveer 6400. </p><p>We hebben dit voorgelegd aan de CB en logischerwijs het antwoord wat ik verwachtte is dat het gewicht binnen de curve is, dus goed. Zijn gewicht zit wel aan de onderkant van de curve. </p><p>We zijn 3 weken geleden begonnen met vaste voeding (oefenhapjes). We pureren groentes en geven dit aan hem. Hij pakt dit heel erg goed op. Hij krijst voor meer hapjes. Omdat het oefenhapjes zijn geven we hem niet meer dan 3 -4 kleine lepeltjes. CB heeft aangegeven dat als de baby meer wilt dat wij ook meer mogen geven. Dit hebben wij gedaan.  Het viel ons op dat ons zoontje minder poept. Hij heeft een ontlasting om de 4-5 dagen. Daarnaast laat hij ook veel pufjes. Ook is het teruggeven van melk enorm toegenomen. Hij krijgt 4 flessen moedermelk en 2 flessen Nutrilon met elk fles 2 scheppen Johannesbroodpitmeel. </p><p>Zijn buikje gaat flink te keer soms. <br /><br />Herkent iemand deze problemen? We maken ons best wel zorgen. Met name zijn gewicht geeft ons wat stress. Hij is best wel dun geworden. </p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p>
 
Heb je altijd al de combinatie gegeven fles met bv? Het kan zijn dat het de combinatie is van flesvoeding met Johannes pitmeel en het starten met de hapjes, dat zijn darmen daar op dit moment nog niet goed tegen kunnen( en daardoor wat verstopt raken). Je zou nog de Nutricia voedingslijn kunnen bellen. Dit is gratis en er zitten deskundigen aan de lijn die je hierbij goed kunnen helpen. 
 
[quote quote=10319115]Hoeveel hapjes krijgt hij nu? Misschien kunnen zijn darmpjes nog niet tegen de hoeveelheid die hij nu krijgt[/quote]
Hij kreeg ongeveer 6-8 hapjes. Misschien nog meer. We kregen dit als advies van de CB. Op internet lees ik inderdaad veel verhalen over dat dit zelfs tot grote problemen kan lijden wanneer zijn darmen er niet klaar voor is.
 
Hmm miss dr combi van alles is best veel borst voeding fles voeding jpb  en vast voedsel. 
Gelukkig heeft die van mij nergens laat van en krijgt elke ochtend een groente hapje hoeveel wissel jullie van groentes? 
Miss minder wisselen 
Die van mij deed juist beter met ontlasting eerst helemaal niet met fles voeding en nu dat ik groente hap geef juist wel per baby dus verschillend
 
Hoe ging het voordat je met de hapjes begon? Waren deze problemen er toen ook al? Anders zou je kunnen kijken wat er gebeurd als je geen hapjes meer geeft. Dan weet je gelijk of het daar aan ligt of niet. Mijn zoontje kreeg in elke fles de maximale hoeveelheid van 4 schepjes Johannesbrood dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Maar elk kindje is anders dus elk kindje reageert ook weer anders op eten en drinken. 
 
Op,deze,leeftijd groeien kinderen vooral nog van de bv/kv. Dus als hij te weinig aankomt,en darm'problemen' heeft sinds de hapjes zou ik die minderen en eventueel wat meer bv/kv geven. De darmen moeten nog leren om voedingsstoffen uit de hapjes te halen, dus dit kost in het begin meer energie. Bedenk ook dat als een,volwassene wilt afvallen deze juist groente en fruit gaat eten ipv andere dingen. Dus zoveel calorieën zitten er ook niet in hapjes. Daarnaast zijn de darmen pas met 6 maanden rijp voor andere voeding dan bv/kv. Kan je als je googled ook veel over vinden. 
 
[quote quote=10319125]
Hmm miss dr combi van alles is best veel borst voeding fles voeding jpb en vast voedsel.
Gelukkig heeft die van mij nergens laat van en krijgt elke ochtend een groente hapje hoeveel wissel jullie van groentes?
Miss minder wisselen
Die van mij deed juist beter met ontlasting eerst helemaal niet met fles voeding en nu dat ik groente hap geef juist wel per baby dus verschillend
[/quote]
Ja we wisselen van groente en fruit. 
 
Terug
Bovenaan