Onze kleine is bijna 5 maanden oud en wij volgen haar, dus voeden op verzoek (borstvoeding in ons geval). Overdag zit er ook meestal zo'n 3 uur tussen, maar soms zelfs nog korter. Afhankelijk van hoeveel ze drinkt (dat weet ik niet precies, maar de ene keer drinkt ze langer dan de andere keer). Ook gaat ze 'op verzoek' slapen, dus als ze slaapsignalen geeft. meestal is dat na 1,5 uur wakker, maar soms ook al na een uur en het komt ook weleens voor dat ze wat langer wakker is. Sinds ik elke vorm van schema heb los gelaten en me volledig ben gaan focussen op haar gedrag en signalen is er bij ons zoveel rust en relaxheid gekomen! En we merken dat ook aan haar, ze slaapt goed, drinkt goed en als ze wakker is is ze altijd vrolijk, vindt het heerlijk om met ons te spelen maar speelt ook al heerlijk 10-15 minuten zelfstandig in de box op op een speelkleed op de grond.
Nu hebben wij wel de mazzel dat ze 's nachts klokje rond slaapt (rond 20.00u tot 8.00u, maar dat ook weleens 19.00u zijn als ze al moe is of pas 21.00u als ze nog vrolijk om zich heen aan het kijken is) en dat wij thuis werken, dus we hoeven haar 's ochtends niet wakker te maken om ergens naar toe te gaan. Als ze 's ochtends wakker wordt voed ik haar en breng ik haar tussendoor naar de creche of naar opa en oma. Op de dag dat mijn man vrij is roept hij mij om haar te voeden. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je je kindje 's ochtends om een bepaalde tijd naar de opvang met brengen, dat je hem/haar dan wakker moet maken. Bedoel je dat met 'niet uitkomen'?
als het enigszins kan zou ik echt lekker het schema van je kindje volgen!