Baby 4 maand om 3 uur voeding

Waarom perse om de 3 uur voeden? Zoals anderen hier zeggen, laat het los en volg je baby.

Hier een baby van 4 maanden en geef bv als ze wakker wordt. Dus slapen, voeden, spelen, slapen enz. Ene keer slaapt ze 45 minuten, andere keer 2 uur. Hierdoor verschillen de voedingstijden.
Wakkertijd houd ik 1.5 uur aan als richtlijn. Soms is ze eerder moe en soms wat later.

Ze creëert zelf een ritme overdag en gaat savonds tussen 20.00-21.00 naar bed voor de nacht. Ik voed haar dan en dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Als ze naar de opvang gaat, maak ik haar wakker. Anders laat ik haar zelf wakker worden. Slaap is belangrijk voor een baby en als ze honger heeft dan komt ze vanzelf.

Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ritme van mijn baby ( nu 6.5 maanden) volg.
Bij het CJG keken ze maar raar toen ik zei dat ik voeden op verzoek doe met kunstvoeding.
Ook mijn schoonouders die twee keer per week oppassen hadden er in het begin veel moeite mee en nu nog steeds een beetje omdat ze gewend zijn om een schema te volgen waar 4 uur tussen de voedingen zit. Die kijken nog steeds naar de klok als de kleine man begint te vragen om eten na 2.5 uur en dan vinden zij dat hij nog geen honger kan hebben. Die willen de tijd er tussen perse oprekken. Nu laat ik het maar als hij daar is. Heb namelijk niet echt het idee dat ik een heel ongelukkig mannetje mee naar huis krijg, alleen kan ik er dan in de nacht wat vaker uit omdat hij overdag niet genoeg gegeten heeft.
Gelukkig gaan ze op het kvd wel prima mee in het patroon van de kleine man. Het enige waar nu "vaste" tijden voor zijn is het fruit hapje(tussen 10 en 11) en de warme hap (tussen 16:30 en 18:00).

Terug
Bovenaan