Baby 4 maanden altijd huilen/krijsen bij naar bed gaan.

<p>Mijn zoontje is nu 4 maanden oud. Over het algemeen slaapt hij gelukkig goed. Ene keer is het overdag nog hazenslaapjes en soms slaapt hij wat langer door. Hij slaapt van ongeveer 21:00-07:00 met een nachtvoeding rond 03:00. Wat ik wel vreselijk vind is dat hij zo moet huilen als hij naar bed gaat. Meestal laat ik hem 5 min huilen, dan draai ik hem op zijn zij met speen erin en dan slaapt hij gelukkig. Zijn er andere die dit herkenen en gaat dit vanzelf over of kan je echt iets doen om hem rustiger in slaap te laten vallen??  </p>

Wat ik doe:
Na zijn voeding zijn bedje voor verwarmen met een kruik dan is mijn zoontje zo vertrokken. (wat nu misschien te warm is)
Voor het geven van de melk verschoon ik hem, niet erna anders is hij meteen goed wakker. 
Inbakerslaapzakje aan doen 
Ik zorg dat ik geen lichten aan doe op de overloop en dat er geen harde geluiden in de buurt zijn.
Ik geef hem zijn speentje 
Ik zing altijd ga maar lekker slapen en aai dan over zijn hoofdje.
Soms blijf ik gewoon even bij hem zitten omdat hij rustig wordt van mijn aanwezigheid. Als hij licht slaapt loop ik langzaam weg. 
Ieder kind is anders maar misschien dat je er wat aan hebt. 

Wat ik doe:
Na zijn voeding zijn bedje voor verwarmen met een kruik dan is mijn zoontje zo vertrokken. (wat nu misschien te warm is)
Voor het geven van de melk verschoon ik hem, niet erna anders is hij meteen goed wakker. 
Inbakerslaapzakje aan doen 
Ik zorg dat ik geen lichten aan doe op de overloop en dat er geen harde geluiden in de buurt zijn.
Ik geef hem zijn speentje 
Ik zing altijd ga maar lekker slapen en aai dan over zijn hoofdje.
Soms blijf ik gewoon even bij hem zitten omdat hij rustig wordt van mijn aanwezigheid. Als hij licht slaapt loop ik langzaam weg. 
Ieder kind is anders maar misschien dat je er wat aan hebt. 

Hi, 

Ja dankjewel! Doe eigenlijk alles al een beetje het zelfde behalve het bij hem blijven zitten. Dat ga ik proberen! Thnx! 

Grappig, nu ik dat lees herinner ik mij dat onze meid dat ook deed rond die leeftijd. Nu paar maanden later is het vanzelf over gegaan. Waarom? Geen idee, maar nu doet ze het niet meer.. 

Je schrijft dat als je hem op zijn zij draait hij wel wil slapen? Zou hij dat niet gewoon vanaf dat hij in bed wordt gelegd willen?

Onze dochter deed dit ook met 4 maanden. Ze zitten dan ook in een gigantische sprong...
Overdag prima en geen probleem, alleen savonds in bed leggen of als ze wakker werd altijd huilen.

Je hebt zijslaapkussen, misschien is dit wat voor hem?

Voorverwarmen zou ik met deze leeftijd niet meer doen, dan gaat hij daar weer aan wennen. Doe je nu inbakeren? Volgens mij 'moet' je dat gaan afbouwen nu want als hij op zijn buik draait dan kan hij zeker niet terug.
Heb je een gewone slaapzak voor hem om in te liggen? Dat geeft ook lekker geborgenheid.
Ook dit wordt weer beter. Bij ons deed ze dit niet meer vanaf een maand of 5 ongeveer. Toen nog heel af en toe als ze wakker werd.
Momenteel als ze een keer wakker wordt is het alleen wat draaien en dan weer in slaap vallen (7,5 maand).

Ons meisje bijna 6 maanden huilt ook altijd even voor ze gaat slapen. Al bij t aan doen van de slaapzak. Heb t idee dat zee dingen aan t verwerken is dan

Terug
Bovenaan