@Brendaendochter, Fijn om te lezen dat het soms vanzelf over kan gaan! ik houd goede moed

@ Carpincho, Ja ik heb dat zojuist geprobeerd en het ging stukken beter! Overdag is die vaak nog best wel wakker en dan draaid hij gelijk terug op zijn rug( kijkt me aan met een blik: wat denk jij nou?)
@Lnoniem, Ja ik probeer rekening te houden met de mogelijkheid dat hij in een flinke sprong zit alleen vind ik het voor hem zelf zo zielig.
Over het algemeen begint hij slapend op zijn zij en draaid gedurende de nacht terug op zijn rug. Nu het weer wat warmer is doe ik zijn bedje niet meer voorverwarmen, wel een lekker slaapzakje en dat is hij ook gewend. Inbakeren heb ik nooit gedaan want dat vond hij echt niet prettig. Ik lees gelukkig veel dat het een fase is en vanzelf wat minder word dus ik bedenk me maar dat het er gewoon een beetje bij hoort.
@Noorasiem, Dankjewel voor de reactie!
@LunaNova, Haha lijkt me geweldig..ze zijn al zo slim terwijl ze nog zo klein zijn! Ik heb het ook wel eens geprobeerd om gewoon even te laten huilen alleen houd die dat makkelijk 30 min vol... Dus ik maak het inderdaad maar onderdeel van zijn ritueel en ga binnen 5/10 min terug om hem weer even strak in te pakken en speentje er in te doen.
@Gebruiker10103991, Dankjewel voor de reactie. Binnenkort gaat hij naar een gastouder en voel me helemaal bezwaard dat hij daar waarschijnlijk ook even zal gaan huilen bij het slapen en de andere kindjes daar misschien last van hebben. Iedereen zegt dat ik dat moet loslaten maar wil toch proberen een zo goed mogelijke "gebruik" aanwijzing mee te geven.