<p>Hallo ouders.</p><p>Mijn zoontje wordt van het weekend 4 maanden oud.</p><p>Nu is hij een zeer lichte onrustige en moeilijke slaper. Overdag alleen 2 a 3 hazen slaapjes met veel geluk a 45 min tot een uurtje in zijn inbaker slaapzak. (Wel in eigen bedje). Na de fles van 15:30 - 16:00 slaapt hij eigenlijk niet meer tot aan zijn fles van 19:00 en dan heeft hij het echt wel gehad. Ik kan hem dan ook niet even neerleggen ofzo ik moet rond blijven lopen met hem tegen mijn borst/schouder.</p><p>Dan tegen 23:00 en 23:30 de late fles, vaak krijgt hij deze half slapend. Komt eigenlijk zelden voor dat hij er wakker voor wordt. En eigenlijk vind ik het ook echt zielig om hem al slapend uit zijn bedje te halen. Maar slaapt dan met mazzel daarna wel door tot 6/7/8 uur aangezien ik dan ook zeker 5 - 6 uur kan slapen. Al sinds zijn geboorte doe ik alle late en nachtvoedingen zelf... </p><p>Nu het volgende, hij schrikt enorm snel van elk klein geluidje als hij al dan niet eindelijk slaapt. Het is daarna gelijk weer over. Als 1 van ons ook maar de keel schraapt is meneertje wakker. Om hem overdag te laten slapen wat al moeilijk gaat moet het echt muisstil zijn.. Wat te doen straks met oud en nieuw?? Hij slaapt al zo moeilijk en heb al vaker met een totaal overstuur en compleet oververmoeide baby gezeten, (niet te kalmeren en in slaap te krijgen).</p><p>Ik zie er erg tegenop. Iemand al ervaring hiermee? Tips zijn welkom.</p>