Baby 4 maanden en vuurwerk adviesen?

<p>Hallo ouders.</p><p>Mijn zoontje wordt van het weekend 4 maanden oud.</p><p>Nu is hij een zeer lichte onrustige en moeilijke slaper. Overdag alleen 2 a 3 hazen slaapjes met veel geluk a 45 min tot een uurtje in zijn inbaker slaapzak. (Wel in eigen bedje). Na de fles van 15:30 - 16:00 slaapt hij eigenlijk niet meer tot aan zijn fles van 19:00 en dan heeft hij het echt wel gehad. Ik kan hem dan ook niet even neerleggen ofzo ik moet rond blijven lopen met hem tegen mijn borst/schouder.</p><p>Dan tegen 23:00 en 23:30 de late fles, vaak krijgt hij deze half slapend. Komt eigenlijk zelden voor dat hij er wakker voor wordt. En eigenlijk vind ik het ook echt zielig om hem al slapend uit zijn bedje te halen. Maar slaapt dan met mazzel daarna wel door tot 6/7/8 uur aangezien ik dan ook zeker 5 - 6 uur kan slapen. Al sinds zijn geboorte doe ik alle late en nachtvoedingen zelf... </p><p>Nu het volgende, hij schrikt enorm snel van elk klein geluidje als hij al dan niet eindelijk slaapt. Het is daarna gelijk weer over. Als 1 van ons ook maar de keel schraapt is meneertje wakker. Om hem overdag te laten slapen wat al moeilijk gaat moet het echt muisstil zijn.. Wat te doen straks met oud en nieuw?? Hij slaapt al zo moeilijk en heb al vaker met een totaal overstuur en compleet oververmoeide baby gezeten, (niet te kalmeren en in slaap te krijgen).</p><p>Ik zie er erg tegenop. Iemand al ervaring hiermee? Tips zijn welkom.</p>

Hebben wij dezelfde zoon? Hier exact hetzelfde verhaal. Meneer werd laatst wakker toen ik mijn mascara open maakte. Hier lopen we overdag ook op ons tenen, toiletten worden pas doorgetrokken na zijn slaaptijd. S avonds slaapt hij ineens super vast, inderdaad vanaf 1900 uur en voor een late fles moeten we hem echt wakker maken. Doorslapen tot 6/7/8 Is er alleen helaas niet bij maar verder herken ik alles wat je noemt!
Nu komt het. Vandaag waren we wennen op het kdv en meneer lag ineens te slapen. Op de groep, tussen allemaal kletsende leidsters, kakelende kinderen, muziekinstrumenten en houten blokken. Niet te doen. Wilde hem eigenlijk het liefst daar laten liggen want ein-de-lijk slaapt hij overdag. Misschien zijn wij te stil?
Ik heb dezelfde zorgen voor oud en nieuw en ik denk dat ik muziek op zijn kamer ga aanzetten, voor constant geluid. Geen idee of het gaat werken. Anders ligt hij ben ik bang de laatste dagen voor het nieuwe jaar al zijn slaapjes in mijn armen. Maar hij slaapt savonds wel overal doorheen en ik weet niet hoe dat bij jullie is.

Kun je de voeding van 11 half 12 niet een uurtje verzetten zodat die dan eventjes wakker is tijdens het meeste vuurwerk of Lekker even bij jou.
Misschien is het iets wel hiermee te gaan oefenen? Met wat geluid tijdens datdie slaapt
Op deze leeftijd kun je ze dat nog aanleren .
Anders word dat hoe oudere ze worden nogal wat?

Hier ook een jongetje dat heel moeilijk in slaap komt en bijna nooit langer dan 50 minuten slaapt. Ook van ieder geluid wakker wordt. 
In onze woonplaats knallen ze al wat af. Zo hard dat de ramen trillen. En onze slecht en licht slapende zoon... Die wordt daar nooit wakker van!
Je kan er weinig tegen doen denk ik. Overdag wordt er op de 31e vast ook wel geknakt, dan merk je vanzelf hoe hij erop reageert. Als hij bang is zou ik m lekker in de kinderwagen beneden houden. Ben je er ook snel bij als hij schrikt. Anders gewoon lekker in z'n bedje en hopen dat hij er doorheen slaapt

Onze dochter werd in het begin ook overal wakker van en deed overdag alleen korte slaapjes. Snachts ging wel goed. Vorig jaar was ze 3 maanden oud met de jaarwisseling en heb de hele avond met een huilende baby gezeten. Van elke knal werd ze wakker. Had spijt dat we visite hadden die avond. Vond het verschrikkelijk, zat daardoor bijna hele avond boven om haar rustig te krijgen.  Tot ik haar eindelijk om 23.50 in slaap had. En je zult het niet geloven, maar ze sliep gewoon door het vuurwerk heen wat om 24.00 los barste. 
Wij wonen in het centrum van een stad, dus overdag altijd geluiden van verkeer en mensen. Tot een maand of 6 deed ze altijd korte slaapjes en daarna werden ze langer. Jou zoontje gaat er hopelijk ook vanzelf aan wennen, maarja daar heb je nu nog niks aan. 

Hoi hoi.
Wel... Overdag serieus moet het echt stil zijn anders valt hij niet eens in slaap. Als hij slaapt en dan ook ECHT slaapt kan er wel iets van geluid zijn. Douchen, wasmachine, wc doortrekken. Kan dan allemaal. Na de fles van 19:00 slaapt hij ook direct in als we hem in bed leggen (speentje erin is wel belangrijk want die wilt hij echt hebben). Maar ook dan kan er niet teveel geluid worden gemaakt. Knallen, dichtslaande deuren kan echt niet! Muren zijn erg dun ook we horen alles wat de buren doen.
Maar enkele keer wordt hij zelf wakker voor de late fles maar meestal niet. En rond die tijd wil ik natuurlijk ook wel eens 'echt' gaan slapen ipv sluimeren. Een uurtje verschuiven en ik val precies ervoor zelf in slaap. Ik ben juist echt zo bang voor oud en nieuw. Als hij daar weer voor wakker schrikt, of als ik hem ervoor wakker maak dat hij de nacht en dagen erna weer helemaal uit zijn doen is.

Ik maakte me om precies hetzelfde druk. Maar... De afgelopen jaren zijn mijn kindjes eigenlijk nog nooit wakker geworden van vuurwerk. Terwijl ik maar hoef te ademen en ze roepen mamaaaaaa!!!!!!
Ook door het brandalarm slapen ze heen. Het blijven bijzondere wezens. 
Wel zie ik op tegen die vroege ochtend. Pfff. 6.00 uur mijn bed uit terwijl het laat is geworden. Dat trek ik slecht.

Dus advies zal zijn, als hij slaapt gewoon laten slapen en hopen dat hij nergens van wakker wordt maar wel een flesje klaar hebben? Wordt hij toch wakker gewoon lekker bij ons nemen en dan maar wel een uurtje of wat later als de meeste herrie over is flesje en terug naar bed. Hij is het natuurlijk wel "gewend" om die late fles te krijgen namelijk dus overslaan zit er echt niet in als ik zelf ook aan mijn nacht toe ben. 
Hoe heerlijk zal het straks zijn als ik die late fles niet meer hoef te geven en meneertje klokje rond slaapt. Voor zolang dat gaat want dat kan ook weer zo omslaan met die sprongetjes, en niet lekker zijn etc.
Inmiddels zit nu zijn flesje er weer in en is hij weer verder gaan slapen.

Terug
Bovenaan