Baby 4 maanden en vuurwerk adviesen?

Hey mama, ontspan!? 

die kleine man pikt jou spanning op. 

Mijn vader is brandweerman. Toen onze dochter met 9 maanden daar bleef slapen ging uiteraard snachts rond 3:00 uur zijn pieper af(en die maakt een herrie?). Maar dochterlief heeft geen kik gegeven en gewoon geslapen. 
Mocht je voor 00:00 uur al merken dat je zoon onrustig is zou je er voor kunnen kiezen om ruis te creëeren. Op YouTube staan uren aan stofzuigergeluiden. Gewoon op de achtergrond laten pruttelen werkt hier heel goed als ze moeite heeft met in slaap vallen. Ze zijn de ruis gewend van onze bloedsomloop. 

Hier ook een moeilijke slaper. Wij gebruiken sinds 2 weken witte ruis als achtergrondgeluid. Zetten dit standaard aan als ze gaat slapen (de haardroger van de baby+ app is hier favoriet). En dan niet vanaf je telefoon afspreken maar door boxjes/ een laptop of iPad. Schijnt dat het geluid anders te veel vervormd. Lekker hard aanzetten, dat laat ze herinneren aan de tijd in de buik. Wel even volhouden, want ook dit is wennen. Werkt hier perfect , ook overdag! Vandaag heeft ze zonder morren in totaal bijna 5 uur geslapen in haar eigen bed. 

Onze zoon was ook een moeilijke slaper. Ik moest ook echt heel stil doen als ik boven iets wilde pakken als hij sliep. 1 verkeerd krakende traptrede en hij was wakker. Maar van oud en nieuw had hij vorig jaar totaal geen last. Wij hadden altijd overdag en 's avonds een straalkacheltje aan staan op z'n kamer, omdat het enorm koud was boven. Dat geeft een bepaalde ruis en hij werd (daardoor?) niet wakker van het geknal overdag.
Vorig jaar met oud en nieuw heb ik hem z'n laatste fles een half uurtje eerder gegeven dan normaal (om half 11). Meneer sliep gewoon door al het geknal heen. 

Mijn vriend neemt ons zoontje iedere dinsdag mee naar zijn training. Daar is een hoop geluid (denk: muziek, vallende halter en gewichten etc.). Wij kunnen overdag wel gewoon geluid maken als hij slaapt maar daar wordt hij uiteraard wel wakker. We hebben daarom gehoorbescherming gekocht en hij slaapt overal doorheen. Het zijn de Alpine Muffy Black oorkapjes gekocht. Wij zijn van plan deze ook op te doen met oud en nieuw. Makkelijk op te doen en hij vindt het geen probleem om te dragen! Link hieronder:
Gehoorbescherming

Terug
Bovenaan