Baby 4 maanden, slaap drama

Heel herkenbaar helaas. Hier een ventje van 3,5 maand. Hele slechte slaper sinds dag 1. Rond 8 weken ging hij ineens overdag beter slapen (zonder tranen in eigen bed) tot week 12. Ineens is het over en zit ik elke dag weer uren met een overstuurde baby die zichzelf oververmoeid in slaap huilt in mijn armen.
Geen tips voor je, alleen medeleven. Ik hoop dat we het hier ook slaapregressie mogen noemen en dat hij binnenkort weer beter slaapt overdag. 
De nachten (van 1900 tot 2200 en van 2300 tot 0500) slaapt hij gelukkig wel in zijn eigen bed. Ik hoop snel op betere nachten voor je! Hou vol mama. En anders een nachtje wegbrengen. Hebben wij ook afgelopen nacht voor het eerst gedaan. Heerlijk.

Ik heb zelf erg veel aan de tips van Stefanie Molenaar, zij is een slaapcoach.
Als ik zo jouw verhaal zit te lezen is je kleintje oververmoeid en dat ik combinatie met een slaapregressie rond deze leeftijd maakt het allemaal erg rommelig. Op onderstaande website kun je ook een vraag stellen om kort advies te krijgen. Vond ik erg prettig. Hopelijk heb jij er net zoveel aan als ik!
https://wij.nl/wijdeskundigen/stephanie-molenaar

Wat vervelend voor jullie en voor de kleine ook. Hier een klein meisje die t super goed mits een paar rand voorwaarden en als die er niet zijn wij ook elk uur aan haar bedje staan. Misschien heb je er wat aan:
Sinds t slapen in eigen bedje in de nacht gaat t beter. Raakt ze niet afgeleid door onze geluiden in de nacht. 
Iets later naar bed toe doen zodat t ook voor jullie een avond vrij is en niet eind van de middag al mee bezig zijn. Even spelen met papa of mama helpt ook de vermoeidheid en verwerking van de dag. 

Wat hier echt een must is is de Puckababy inbaker slaapzak!!! Lifesaver!! En t fijne is als je kindje er toch niet goed mee om kan gaan dan mag je t terug sturen en krijg je je geld terug. Wel alleen via de officiële site. 
Onze kleine wapperde onbewust zichzelf wakker. Die diepe slaap kwam daardoor maar niet en elk uur waren we weer aan t sussen. 

Nachtlampje is hier ook een belangrijk iets. Wij hebben de Hue in de plafond lamp gedaan en kunnen t zo instellen dat er altijd een fel genoeg lichtje aan is en kun je naar behoefte t licht aanpassen. Sommige kindjes doen t beter op wat roder of juist geler licht. Warmte kleur van t licht dus. 

Maatje groter luier voor de nacht om echt t plan op te houden en niet door heen te knallen qua vocht. Natte kindjes slapen ook niet. 

Waar ook trouwens niks mis mee is is als je kindje slaapt in je armen na een voeding om dan in bed te leggen, in slaapzakje en dan wat strakker in bed leggen onder dekentje/lakentje. Het gevoel van wat “zwaarders” of wat strakkers om t kindje heen lijkt op t gevoel van slapen in de armen. Geborgenheid. 
Dit zijn alleen tips die ik voor je heb die bij ons werken. Niks is verplicht of de enige manier om t te doen hoor. Wij hebben t als combi voor onze dochter moeten ontdekken. De merken die ik noem zijn ook niet commercieel bedoeld. Ze werken echt voor ons. En de “goedkopere” alternatieve deden dat helaas niet. 

wens jullie heel veel sterkte met t vinden en samen stellen van jullie plan. 

veel liefs mama van Sophia

Hoi,
Bij de 4 maanden inderdaad een slaapregressie en die zijn echt een bitch.

Wat ik me ook voor kan stellen is dat ze oververmoeid is en daardoor de slaap niet pakt.
Kan ze niet tegen de prikkels of waarom geef je deze zo min mogelijk?

Valt ze in slaap tijdens het wandelen? Ik ging vaak een ronde lopen zodat ze haar slaap kon pakken en ging dus uitgerust de nacht in ipv oververmoeid. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan hoor maar misschien het proberen waard.
Eventueel de laatste fles donker op haar kamer geven zodat ze gaat leren dat het bed tijd is.
Als laatste, is het geen buikslaper?

Volgens mij had onze dochter ook met 4 maanden de slaapregressie. Helaas niets aan te doen, dan bij te slapen als zij slapen overdag. 

Nu met 8 maanden komt ook de slaapregressie dus ik geniet van elke nacht dat we nog kunnen slapen ?

Wij hebben dat ook gehad de eerste 4 maanden dat mijn zoon absoluut niet sliep, maar uiteindelijk zijn wij erachter gekomen dat hij koemelkallergie heeft en daardoor erge krampen had. 

Wat wij uiteindelijk hebben gedaan is om snachts niet meer te voeden en gewoon speentje in de mond te stoppen, zodat hij zelf ook weet dat het bedtijd is en absoluut geen lichten aan of praten. 
je kunt ook proberen om om 00:00 uur te voeden en inbakeren.
Inbakeren helpt vaak bij veel kinderen wat ik hoor om me heen. 

Onwijs bedankt voor alle reacties! Ik heb alles gelezen en ik ga zeker een paar dingen proberen! Vannacht heb ik haar in een hydrofiele doek ingebakend (was eerder geen succes ik had al zo'n pyama geprobeerd) met een techniek waarbij ze haar armen boven haar hoofd kan houden (zo slaapt ze meestal). En ja hoor zo maar 2x 4 uurtjes achter elkaar geslapen. Alleen even wakker voor de nachtvoeding waar we dus nog niet vanaf zijn maar goed je kan niet alles in 1x verwachten natuurlijk. Vanmorgen het eerste slaapje zonder inbakenen, half uurtje geslapen... Nu ligt ze weer ingebakend "al" een halfuur in complete rust. Ik ga zelf ook maar even plat ;-). Ik weet niet of dit de oplossing is maar voor nu geeft het in ieder geval wat verlichting! ?
Fijne kerst! Groetjes Maartje 

Terug
Bovenaan