Baby 4 maanden slaap schema

<p>Lieve mama's,</p><p>Ik heb een zoontje van 4,5 maand, die in de avond heel moeilijk in slaap komt. Overdag leg ik hem netjes als hij aangeeft dat hij moe is netjes wakker in bed en valt hij zelf in slaap. Maar hij geeft in de avond na zijn laatste fles rond 20:00-20:30 aan dat hij moe is. Maar dan valt hij niet in slaap, of hij wordt steeds wakker. Ik merk dat hij in de avond behoefte heeft om in slaap gewiegd te worden. Zijn slaap schema is dus bijna elke avond om 23:00 uur tot volgende ochtend 07:00 soms 08:30. Mijn vraag is of het erg is dat hij zo laat slaapt en waarom hij in de avond moeite heeft om zelf in slaap te vallen. Overdag is kamer licht en avond maak ik het donker.</p><p>Help me out plz</p>

Hoi! 
Ik kan je helaas niet helpen want ik heb t zelfde "probleem". 
Mijn zoontje van 4 maanden kan zelf niet in slaap vallen. Ik moet hem in slaap wiegen of in de kinderwagen laten slapen, dan wel rijdend. Ik volg dit bericht dan ook graag en hopelijk hebben anderen de gouden tip ;)

Hoi! 
Ik kan je helaas niet helpen want ik heb t zelfde "probleem". 
Mijn zoontje van 4 maanden kan zelf niet in slaap vallen. Ik moet hem in slaap wiegen of in de kinderwagen laten slapen, dan wel rijdend. Ik volg dit bericht dan ook graag en hopelijk hebben anderen de gouden tip ;)

[quote quote=10228260]
Hoi!
Ik kan je helaas niet helpen want ik heb t zelfde “probleem”.
Mijn zoontje van 4 maanden kan zelf niet in slaap vallen. Ik moet hem in slaap wiegen of in de kinderwagen laten slapen, dan wel rijdend. Ik volg dit bericht dan ook graag en hopelijk hebben anderen de gouden tip

[/quote]
Heeft hiier ook overdag last van? De mijne alleen in de avond, daarom vind ik het zo raar. Maargoed afwachten hopelijk mama's met tips

Hoi, 
Is het plotseling dat hij ''s avonds wat slechter in slaap komt? Rond 4 maanden kunnen baby's slaapregressie krijgen en ineens slechter gaan slapen. Duurt schijnbaar 2 tot 6 weken. Hier zitten we er middenin en ik wilde er net een topic voor openen. Wat fijn trouwens dat hij al wel slaapt van 11 tot 8! Volgens mij hoort een baby van 4 maanden zo' n 12 uur te slapen 's nachts, dus in dit geval van 8 tot 8 (met eventueel voeding tussendoor natuurlijk) Misschien proberen om hem al echt op bed te leggen rond 8 en dan nog even te voeden om 11?
Succes!

[quote quote=10228260]
Hoi!
Mijn zoontje van 4 maanden kan zelf niet in slaap vallen. Ik moet hem in slaap wiegen of in de kinderwagen laten slapen, dan wel rijdend. Ik volg dit bericht dan ook graag en hopelijk hebben anderen de gouden tip

[/quote]
Heeft hij hiier ook overdag er last van? De mijne alleen in de avond, daarom vind ik het zo raar. Maargoed even afwachten hopelijk hebben andere mama's tips

[quote quote=10228260]
Hoi!

[/quote]
Heeft hij hiier ook overdag er last van? De mijne alleen in de avond, daarom vind ik het zo raar. Maargoed even afwachten hopelijk hebben amdere mama's met tips

[quote quote=10228263]Hoi, Is het plotseling dat hij ”s avonds wat slechter in slaap komt? Rond 4 maanden kunnen baby’s slaapregressie krijgen en ineens slechter gaan slapen. Duurt schijnbaar 2 tot 6 weken. Hier zitten we er middenin en ik wilde er net een topic voor openen. Wat fijn trouwens dat hij al wel slaapt van 11 tot 8! Volgens mij hoort een baby van 4 maanden zo’ n 12 uur te slapen ’s nachts, dus in dit geval van 8 tot 8 (met eventueel voeding tussendoor natuurlijk) Misschien proberen om hem al echt op bed te leggen rond 8 en dan nog even te voeden om 11? Succes![/quote]
Hey!
Voorheen omdat hij zo klein was sliep hij een uur voordat hij zijn laatste flesje kreeg (21:30)  bij mij omdat ik hem niet na een uur uit zijn bedje wilde halen. Maar nu drinkt hij 5x 230 cc en zijn laatste flesje komt dan op rond 20:00 uur. Maar als ik hem vanaf 20:00 uur in bed leg dan huilt hij gewoon en valt gewoon standaard om 23:00 pas in slaap. En heeft ie echt behoefte om gewiegt te worden.

Terug
Bovenaan