Baby 4 maanden slaap schema

Hey 
Overdag in bedje heeft hij er ook last vanals ik ga wandelen dan valt hij wel zelf in slaap. 
Het gaat al 1 of 2 maanden zo. 
Hij krijgt trouwens sochtends en savonds een fles van 180 cc en rest van de dag 150 cc. 5 voedingen per 24 uur

Hallo! Onze Floor van 4,5 maand slaapt eigenlijk nooit zelf. Haar laten slapen kost elke dag, bij elk slaapje, veel energie van mama of papa. Nou heeft onze meid eczeem en met al.die here dagen is dat vreselijk. Se slaapt San moeilijk van de jeuk en pijn (zijn bij de huisarts in behandeling, heben zalf etc). Nu de hitte weg ia, Is de eczeem ook weer aan het verbeteren. 
Eigenlijk Is Floor vanaf de start een draagdoek-baby. Lekker dicht bij mama en wiegen maar. Dan slaapt ze goed. In de goede dagen die we hadden, Onder hitte en eczeem, sliep ze wel eens zelf in, overdag en avond lukte dat.
Maar nu....Ik weet het niet meer. Kost zoveel tijd en energie. Voor een slaapje van 45 minuten ben ik een half uur bezig. 

En ja, we hebben een bedritueel, ik geef borstvoeding, ze groeit goed... Ik hou ook de tijd in de gaten en na.ongeveer anderhalf uur Is ze toe aan een slaapje. Maar in bed leggen Is mopperen en ook krijsen. Ik kan haar echt niet laten liggen dan...toch?  Hoe lang laten jullie je kind huilen en krijsen?

Pfff...Ik typ dit als vermoeide, verwarde mama die het niet meer weet. Elke nacht van ongeveer 19.00-07.00 maar voeding om 22.30-02.30-05.00...Zoiets ongeveer...en soms geen voeding maar troost zoeken omdat doorslapen niet lukt. Ohja...en een speen lukt niet.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?

Hoe ziet de vroege avond er voor je zoontje uit? Is het een optie om hem eerder naar bed te brengen? De natuurlijke 'naar bed' tijd van kindjes van zijn leeftijd ligt tussen 18.00 en 19.30. Als kindjes veel later naar bed gaan, kunnen ze juist niet slapen.

Mijn zoontje (4,5 maand) is bijvoorbeeld rond 18.30-19.00 helemaal op van de dag. Het lukt dan echt niet om hem langer wakker te houden. Hij valt meestal voor 19.00 als een blok in slaap.

[quote quote=10228401]
Hallo! Onze Floor van 4,5 maand slaapt eigenlijk nooit zelf. Haar laten slapen kost elke dag, bij elk slaapje, veel energie van mama of papa. Nou heeft onze meid eczeem en met al.die here dagen is dat vreselijk. Se slaapt San moeilijk van de jeuk en pijn (zijn bij de huisarts in behandeling, heben zalf etc). Nu de hitte weg ia, Is de eczeem ook weer aan het verbeteren.
Eigenlijk Is Floor vanaf de start een draagdoek-baby. Lekker dicht bij mama en wiegen maar. Dan slaapt ze goed. In de goede dagen die we hadden, Onder hitte en eczeem, sliep ze wel eens zelf in, overdag en avond lukte dat.
Maar nu….Ik weet het niet meer. Kost zoveel tijd en energie. Voor een slaapje van 45 minuten ben ik een half uur bezig.

En ja, we hebben een bedritueel, ik geef borstvoeding, ze groeit goed… Ik hou ook de tijd in de gaten en na.ongeveer anderhalf uur Is ze toe aan een slaapje. Maar in bed leggen Is mopperen en ook krijsen. Ik kan haar echt niet laten liggen dan…toch? Hoe lang laten jullie je kind huilen en krijsen?

Pfff…Ik typ dit als vermoeide, verwarde mama die het niet meer weet. Elke nacht van ongeveer 19.00-07.00 maar voeding om 22.30-02.30-05.00…Zoiets ongeveer…en soms geen voeding maar troost zoeken omdat doorslapen niet lukt. Ohja…en een speen lukt niet.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?
[/quote]
Ik laat hem niet veel huilen, want hij raakt daar nog meer in paniek en slaapt hij helemaal niet. En ik heb gelezen dat op zo een leeftijd laten huilen niet goed is voor hun ontwikkeling en band met de ouders. Mijn zoontje heeft ook eczeem maar niet pijnlijk denk ik anders zou hij overdag ook niet slapen.  Het is denk ik een moeilijke periode 4 maanden pfffd jij ook heel veel succes laten we hopen dat het beter gaat worden

[quote quote=10228476]Hoe ziet de vroege avond er voor je zoontje uit? Is het een optie om hem eerder naar bed te brengen? De natuurlijke ‘naar bed’ tijd van kindjes van zijn leeftijd ligt tussen 18.00 en 19.30. Als kindjes veel later naar bed gaan, kunnen ze juist niet slapen. Mijn zoontje (4,5 maand) is bijvoorbeeld rond 18.30-19.00 helemaal op van de dag. Het lukt dan echt niet om hem langer wakker te houden. Hij valt meestal voor 19.00 als een blok in slaap.[/quote]
Hij geeft ook rond 19 uur aan dat hij moe is, als ik hem in bed leg, dan slaapt hij 30min en dan wordt hij krijsend wakker en begint het niet willen slapen bij hem

Lieve mama’s
Mijn zoontje is een tijdje geleden opgenomen als huilbaby. Hier kwam we erachter dat ook onze zoonlief niet vanzelf in slaapt valt. Energie hadden we niet meer en je kunt zelf niet veel hebben tot je gestresst bent. 
Ze hebben ons in het ziekenhuis een aantal technieken gegeven die direct hielpen.
Nu doen we het als volgt:
(Gapen, ogen wrijven of gedrag veranderen). Naar boven, schone luier en in een lichte kamer in bed leggen. Vervolgens maak je de kamer donker. (zo weet je kleintje dat het tijd is om te slapen)

1 hand leg je op het hoofdje van je kindje en je andere hand eventueel om het speentje vast te houden. (doet je kindje dat zelf of wil hij/zij geen speen), leg je andere hand op zijn/haar buik. 
En nu.. geduld! Dat zijn de langste minuten van je leven heb je het idee, maar geduld is een schone zaak! 
Is je kindje na 15 min nog steeds ontroostbaar. Vertel hem/haar dat je nu weg gaat en over 5 min terug komt. 
Ga de kamer uit en zorg dat je niet te snel weer terug gaat. Die kleintje zijn slimmer als wij denken! 
Herhaal dit alles voor max een uur. 

Even laten huilen/ schreeuwen kan geen kwaad. Verliezen ze weer energie en slapen ze misschien beter? 
Probeer niet te veel tegen je kindje te praten als je hem/haar naar bed brengt. Ook zo weet het kindje, dat hij/zij naar bed moet. 

Ben benieuwd of dit bij jullie ook zo goed werkt! 

PS. Een slaapritueel is prettig voor die kleintje. Zo weten ze wat er gaat komen. 

Terug
Bovenaan