Baby 4 maanden spuugt echt zo veel

Hoi allemaal!

Even een vraagje; ik heb een zoontje van 4 maanden en hij spuugt echt zo ontzettend veel, het is echt niet gewoon, zoveel. Sowieso na z’n fles, het is geen mondje terug, maar echt veel, alles is doorweekt. En dan heel de dag door spuugt hij, ik kan hem om het half uur verschonen, zo nat is hij, het drijft in z’n nekje, loopt z’n shirt in, echt alles zit onder.
Nu is hij super tevreden, echt een makke beer en al moet ik er 10 van hem hebben, zo rustig is hij. Hij heeft ook geen last van het spugen en groeit verder goed. Maar wat moet ik hier nu mee? Er kan toch wel iets aan gedaan worden?
Heb bureautje zegt Johannes broodpitmeel, maar daar begin ik niet aan. Heb ik met m’n dochter geen goede ervaringen mee.
Alle standaard dingen van uitbuiken, rechtop houden doe ik allemaal al.
Hij krijgt AH eigen merk nummer 1, flesjes van 150+5 om de 3,5 a 4 uur. Nacht slaapt hij eigenlijk altijd door, komt af en toe een enkel keertje en dan is het hij 5.00 uur.
Dank jullie ??
 
Als hij goed groeit, plast en slaapt en gelukkig is, hoef je er niks mee te doen.  Mijn dochter had een kma en daardoor refluxklachten. Alles was onder controle met aangepaste voeding. En ze werd ook echt een vrolijke baby die meer dan goed groeide. Alleen het vele spugen bleef wel (dus zonder de maagzuurklachten). Dit is pas minder geworden toen de vaste voeding meer dan dE melkvoeding werd. Ergens rond 8/10 maanden. Na het eerste jaar was ze er helemaal vanaf. 
Wij hebben ook nooit ingedikt. Veel te bang dat er dan weer andere problemen ontstonden. Gewoon veel gewassen. Hele stapels hydrofielen, kleertjes, boxkleden, beddengoed en zelfs de hoes van de wipper enzo. Het bleef maar doorgaan. Maar zij had er geen last van. 
 
Wij hebben dit in het begin ook erg gehad, na elke fles kwam alles eruit. Hij dronk te snel zijn flessen leeg. Wij zijn toen wel overgestapt naar Nutrilon A.R en een andere fles en sindsdien nergens meer last van ??

 
Twee dingen uit mijn ervaring:
Goed de spieren trainen zodat hij snel wat meer rechtop gaat leven.
Na het voeden en boeren op de linkerzij (en wel het hoofd hoger dan het kontje) houden op je arm, dan gaat de voeding sneller de darmen in vanuit de maag.
Geen idee of het bij elk kindje werkt hoor!
 
Kleinere flessen en dan vaker aanbieden? Natuurlijke maaginhoud is met 6 maanden nog maar 100 ml. Misschien past het er gewoon niet in. Succes!
 
[quote quote=10531113]Kleinere flessen en dan vaker aanbieden? Natuurlijke maaginhoud is met 6 maanden nog maar 100 ml. Misschien past het er gewoon niet in. Succes![/quote]
Mijn dochter dronk alleen maar kleine flessen en spuugde nog steeds als een fontein dus. ?
 
Mijn dochter, 16 weken heeft dit ook precies zo. Wij gebruiken nu nutrilon omneo (zou ook moeten helpen tegen spugen maar hielp nauwelijks) i.c.m. johannesbroodpitmeel. Deze combi gekozen omdat ze bij standaard voeding icm johannesbroodpitmeel helemaal verstopte. Misschien kan je dat nog proberen? Bij m'n dochter is daarmee het ergste randje eraf (dat wil zeggen: bedje blijft s nachts weer droog, dus ze ligt niet in de natte prut). Verder gaat het hier ook de hele dag door, tijdens verschonen zit de schone romper alweer vol met spuug. Wij hebben ons er maar bij neergelegd, hebben slabbertjes aangeschaft die mooi rond lopen waardoor het nog maar minimaal in het nekje loopt en we wassen maar gewoon dagelijks meerdere keren. Ik heb hier eerder ook een topic over geopend en je erbij neerleggen was eigenlijk het beste advies wat werkt..
 
Terug
Bovenaan