Baby 4 maanden spuugt echt zo veel

Hoi, wij hebben ook een kleine met reflux, bij de kinderarts geweest en idd zolang de kleine goed groeit, genoeg plas luiers heeft en poept doen ze er weinig aan. Wij zijn ook overgestapt op Nutrilon AR, dan is het al goed gemengd en met de juiste speen+fles is het te doen. Eventueel kan je infacol voor elke voeding geven om de krampjes te voorkomen en/of te verminderen. En idd goed rechtop houden en wij hebben het advies gekregen om nu om de 4 uur te voeden ipv 3 (onze zoon is vandaag 3 mnd en krijgt 150ml), dit helpt ook omdat de maag meer rust heeft. En wij leggen hem sinds kort op z’n buik met slapen, ik weet dat dit eigenlijk niet hoort nog, maar door de reflux heeft hij hele goede nekspieren en kan hij al goed z’n nek omhoog doen en draaien, hierdoor ook minder last van teruggeven en krampen. Hopelijk heb je er iets aan en wordt t minder.
 
Wij hebben hier net hetzelfde met ons dochtertje. Je hoeft inderdaad niet echt iets te doen zolang hij goed groeit en alles voor de rest goed verloopt. Wij geven wel Nan AR (omdat die ook hypoallergeen is en we dat nodig hadden ivm allergieën bij papa) en daarmee spuugt ze wel iets minder. Ze komt toch al vaker in dezelfde outfit naar huis van de opvang als waarin ik ze heb afgezet haha ?. Zou vanzelf moeten beteren na een jaar wanneer het maagklepje beter sluit, zei de kinderarts bij ons. Wij starten eind deze maand met fruitpap wanneer ze 4 maanden is en ik heb ook al gehoord en gelezen dat het met de start van de vaste voeding ook wel iets beter zou gaan. Ben benieuwd.
 
Onze dochter precies het zelfde. Ik had altijd dr.Brown flesjes , tussendoor Difrax geprobeerd en uiteindelijk de Philips Avent SCF813/14 Anti-Colic Babyfles - Met AirFree Ventiel. Sinds ik die fles gebruik gaat het echt veel beter, soms zelfs een hele dag het zelfde shirtje aan!!! Ze is nu 5 maanden +2 weken.
 
Terug
Bovenaan