Baby (4mnd) slaapt weinig tot soms niet overdag, ervaringen/ lotgenoten? ;)

<p>Hoi! Mijn dochter is nu 4,5 maand en slaapt (al sinds het echte newborn er 'af is') amper overdag. Wat we ook doen. Van witte ruis tot wandelen tot draagzak. Als ze al slaapt, is het max. 45 minuten. Daarna is ze gewoon wakker. En dan ook echt wakker. Een speen en de volgende cyclus in helpen, werkt niet. Ik vind het zo moeilijk, want soms is ze helemaal rood van het in haar ogen wrijven, maar slapen h0 maar. Ze huilt dan alsnog weer zodra ik haar wegleg. </p><p>Ik denk niet eens echt dat ik dit topic open voor tips, maar meer voor ervaringen. Dat sterkt me misschien een beetje, want ik ben best moe en prikkelbaar soms na een dag. In de avond is ze daardoor rond 17/18u al helemaal op en leggen we haar snel op bed. 's Nachts slaapt ze aardig, we zitten op 1 nachtvoeding vaak (we maken haar nml niet wakker voor een late fles, ze slaapt dan eindelijk een lange ruk). Ze slaapt voor en na die voeding snel en goed door.</p><p>Volgende week start ze op de opvang, wie weet gebeuren er daar opeens wonderen..</p><p>Iemand ervaringen die mij weer een beetje moed kunnen geven? :)</p><p> </p>

Hoi! Wij hebben precies hetzelfde. Soms slaapt hij 2 uur, maar dat is echt een supersuper uitzondering. Hebben het geaccepteerd. Leg hem wel iets vaker weg dan de 'normale' 3 keer per dag overdag. Maar ook op het kdv zeggen ze dat hij weinig slaapt (dus het ligt niet aan ons haha).
Het is vermoeiend! Maar accepteren helpt hier wel. Ik denk zelf dat hij uiteindelijk wel makkelijker gaat slapen overdag, als hij iets ouder is en er bijv maar 1 of 2 slaapje(s) nog nodig is/zijn.
Ook hier 's avonds om 18-1830 al echt kapot, dus dan gaat hij naar bed. Nachten gaan ook hier redelijk, wordt hier ook zelf wakker voor de late voeding (soms late avond, soms begin nacht). Ook nooit wakker gemaakt. Ik ga ervan uit dat het vanzelf beter wordt! Fingers crossed.... ;)

(al rondjes lopend met wakkere baby in de draagzak): alleen jouw reactie is al fijn om te lezen! Accepteren zal ik ook moeten doen. Maar soms zo moeilijk om te zien dat ze zo moe is maar niet kan uitrusten.. 
Ik leg haar ook vaak weg (soms misschien wel 6x op een dag, in de hoop..). Wie weet wordt het idd straks beter als ze minder slaap nodig heeft! Dank je voor je reactie!

Heel herkenbaar rond die leeftijd! Onze zoon sliep de eerste weken heel slecht overdag ('s nachts perfect), toen werd er reflux geconstateerd en ging het beter tot een maand of 3. Daarna ook weer heel moeizaam. Wel moe zijn, maar de slaap niet kunnen vatten. Ik ging vaak een eind wandelen als het tijd was voor een dutje of met de auto ergens heen. Dan viel hij wel in slaap voor een uurtje. 
Pas vanaf het moment dat hij kon tijgeren, ging hij goed slapen overdag (2x 1,5 uur). Het was net of hij toen pas echt z'n ei kwijt kon. Hij was overigens ook nooit echt een heel tevreden baby die goed in de box kon spelen enzo. Vanaf 't moment dat hij dus kon tijgeren, kon hij zichzelf goed vermaken. Je zag 'm ook gewoon apetrots zijn op zichzelf. Hij is gewoon niet gemaakt om baby te zijn. Hij is nu 14 maanden en een enorm blij jochie dat lekker rondloopt en ontdekt.

Mijn dochter inmiddels 9 maanden heeft nog nooit geslapen overdag. Ook geen hazeslaapjes. Mijn tweeling sliep veel. Mijn dochter is qua ontwikkeling heel vlot en wil niks missen wat je terug ziet in haar slaapgedrag. De nachten slaapt ze vrij goed op het moment (afkloppen haha)

Lastig!
Probeer echt alle slaapjes in bed te doen, zo weet je kindje het beste waar hij/zij aan toe is.. (Ja dat is zwaar en veel thuis..)
Gewoon altijd je ritueeltje, slaapzakje, gordijntjes dicht en slapen...
Ik heb een onwijze slaapkop, en geloof me dat is ook niet alles. Slaapt alleen in bedje dus veel aan huis gekluisterd omdat meneer moet slapen in bed en anders alleen maar jankt ?

Mijn dochter had precies hetzelfde rond 4-5 maanden. We zijn toen nog beginnen met inbakeren (ze kon draaien maar deed dat niet in bed), dat hielp wel.
nu is ze een paar maandjes ouder en gaat het al een stuk beter. Meestal 2 slaapjes van 1,5 uur.
Je hoort het vast vaker maar het is een fase? 
inbakeren, herkenbaar slaapritueel, speentje, in slaap wiegen: heb het toen ook allemaal gedaan. Niet te veel wisselen en uitproberen, dat geeft juist onrust.
Succes! Het gaat straks ‘vanzelf’ beter.

Het is een fase... Ook al zo vaak gehoord! Wel een lange fase van ondertussen al een maand of 6 blijkbaar.
Ik ben zo een uur bezig om mijn zoon in slaap te krijgen. In z'n eigen bedje, maar ik mag echt niet weg! Heb geprobeerd om hem te laten huilen, maar dat heeft het alleen maar erger gemaakt. Alsof z'n lijf in slaapt valt, maar z'n hoofd wakker wil blijven. Super frustrerend. Ook is hij na 30 tot 50 minuten weer wakker. Nou ja wakker... Hij gaat dan huilen en wil eruit, nog doodmoe.
Af en toe ga ik de strijd weer eens aan, maar dat eindigt altijd in tranen (van beide kanten). Ik heb me er bij neergelegd dat het het aard van het beestje is. Als hij echt te moe is dan gaan we samen bijslapen. Naast mama in bed slaapt hij namelijk zo 2 uur. Hij moet mij gewoon zien als hij even z'n ogen open doet.
Ik kan hem vanaf dag 1 al niet wakker wegleggen. Maar de eerste 2 maanden sliep hij iig wel langer achter elkaar en sliep hij snel in. Tot 5 maanden sliep hij ook goed in de nacht. Toen ben ik gestopt met de borstvoeding en is het iedere nacht feest. Ik heb altijd gezegt nooit een kind tussenin, dus 3x raden wie er zeer regelmatig tussenin ligt...
Ik vind het vooral vervelend voor hem. Ik hoop dat het beter wordt als hij kan praten

Terug
Bovenaan