<p>Hoi! Mijn dochter is nu 4,5 maand en slaapt (al sinds het echte newborn er 'af is') amper overdag. Wat we ook doen. Van witte ruis tot wandelen tot draagzak. Als ze al slaapt, is het max. 45 minuten. Daarna is ze gewoon wakker. En dan ook echt wakker. Een speen en de volgende cyclus in helpen, werkt niet. Ik vind het zo moeilijk, want soms is ze helemaal rood van het in haar ogen wrijven, maar slapen h0 maar. Ze huilt dan alsnog weer zodra ik haar wegleg. </p><p>Ik denk niet eens echt dat ik dit topic open voor tips, maar meer voor ervaringen. Dat sterkt me misschien een beetje, want ik ben best moe en prikkelbaar soms na een dag. In de avond is ze daardoor rond 17/18u al helemaal op en leggen we haar snel op bed. 's Nachts slaapt ze aardig, we zitten op 1 nachtvoeding vaak (we maken haar nml niet wakker voor een late fles, ze slaapt dan eindelijk een lange ruk). Ze slaapt voor en na die voeding snel en goed door.</p><p>Volgende week start ze op de opvang, wie weet gebeuren er daar opeens wonderen..</p><p>Iemand ervaringen die mij weer een beetje moed kunnen geven?
</p><p> </p>