baby 5,5 maand drinkt fles alleen slapend

Hoi Tamara,
Bij ons gaat het inmiddels een klein beetje beter. Ik ben overgestapt op de MAM fles (na Avent, Pigeon, Nuk en Dr Brown) en die fles lijkt iets minder moeilijk te zijn voor mijn zoontje. Af en toe wil hij wel een beetje drinken in zijn wipper in de woonkamer, maar hij krijgt nog steeds bijna alle flesjes in zijn bedje in de slaapkamer (meestal wel wakker - vlak voordat hij gaat slapen of als hij net wakker is).
Het is lastig, verdrietig, frustrerend. En wat je zegt, het is heel lastig uit te besteden (Kdv, oma, oppas). Ik ga binnenkort ook weer werken maar wij hebben gelukkig een oppas aan huis, dat maakt het iets makkelijker....
Ik blijf me ook maar suf piekeren of er niet iets anders/meer aan de hand is (kma? Reflux?). Maar het is een super lief en vrolijk knulletje dat nooit spuugt, nooit huilt, en eigenlijk altijd happy is zo lang hij de fles niet ziet.... Gek toch?
De kinderarts kwam hier niet verder dan “ik kan je reflux medicijnen geven als je wil” maar ik vind het best heftig om zo’n ukje medicijnen te geven en al helemaal als het helemaal niet duidelijk is of hij wel reflux heeft...
Sorry, weet niet of ik je hiermee help. In ieder geval wel herkenning... en een knuffel... (het is echt niet makkelijk)
Mamaica, ik hoop dat jij dit ook nog een keertje leest.... Hoe is het bij jou verder gegaan?
 
 
Hoi Dubaimama,
Zo herkenbaar, hier precies hetzelfde. Tussen de voedingen door is hij hartstikke vrolijk. Spuugt ook nauwelijks en huilt eigenlijk nooit. Daarom denk ik eigenlijk ook niet aan reflux, dan zou hij ook tussen de voedingen in ook last moeten hebben/huilen denk ik. Misschien toch medicatie proberen, al vind ik dit ook best heftig omdat hij verder geen last lijkt te hebben.
Maandag een afspraak kinderarts, ik ben benieuwd maar heb er een hard hoofd in. Ook hebben we een doorverwijzing naar de prelogopedist (via het cb). Die komt kijken hoe hij drinkt.
Toevallig gister de MAM fles gebruikt (en difrax, dr Brown, Avent) maar dit maakte weinig verschil. 
Gister eerste keer kinderopvang. Daar weinig gedronken en bij terugkomst thuis helemaal niks gedronken. Helemaal overstuur toen ik zijn flesje aanbood.
Heel frustrerend inderdaad, zou zo graag willen weten wat er nou aan de hand is!
Krijgt jouw zoontje wel genoeg binnen nu en groeit hij wel goed?
 
 
 
Hi Tamara (en andere wanhopige mama’s die op dit topic terecht komen),
Sorry dat ik zo lang gewacht heb met reageren. Het waren hele drukke weken...
Toch wilde ik nog even terugkomen naar dit forum, want (ik durf het bijna niet hardop te zeggen....) we hebben helemaal geen problemen meer met de fles!! 
Ik was echt de wanhoop nabij. Elke voeding was een gedoe en ik werd er zo verdrietig van en nu drinkt mijn mannetje heerlijk relaxed zijn flessen leeg en is zelfs boos als het op is... :)
Hoe we dat hebben gedaan? Ik ben bij en dokter geweest (de zoveelste) en die vertelde me “er is helemaal niks mis met je zoon, hij wordt alleen gestresst van de fles en dat Kun je maar op een manier oplossen - ophouden met stressen”. Klinkt makkelijk... maar zit wel een kern van waarheid in.
Na die dokterafapraak ben ik gaan zoeken op “fles aversie” en (omdat ik in het buitenland woon zocht ik ook op Engelstalige informatie) vond ik een boek van een Australische dame (Rowena Bennett). Heb het gelijk besteld en gedownload op Mn ereader en ben met haar stappenplan aan de slag gegaan. Binnen twee weken ging mijn zoon van alleen (half) slapend drinken in een donkere kamer naar wakker in de woonkamer op mijn arm drinken. En van zeven voedingen van amper 100 ml naar vijf voedingen van 160. 
De belangrijkste regel van het boek - niet pushen. En dus ook niet “sleepfeeden”. Is heel lastig als je baby alleen slapend wil drinken. Want dan drinkt hij dus in het begin bijna niks. Maar dat wordt al gauw beter als je ook dr andere regels van het boek volgt.
Ik kan het echt aanraden. Het heeft bij ons enorm geholpen. We waren er echt van overtuigd dat er iets medisch aan de hand was. Maar met een andere (meer relaxte) aanpak zijn we dus echt vooruit gegaan. Hij is nu bijna zes maanden, drinkt nog heerlijk zijn flessen leeg en smult daarnaast van zn hapjes 2 keer per dag.
Ik hoop dat ik anderen help met mijn post. Geef de moed niet op! Het wordt echt beter!
x
 
 
 
Hee Dubaimama!
Hier n wanhopige moeder.. mijn baby drinkt vanaf begin af aan al rommelig. Toendie over ging op de fles leek het eem bevrijding maar dat was het niet.. al snel ging hij krijsen tijdens de fles enz. bleek kma en verb reflux te hebben. Sindsdien verschillende voeding uitgeprobeerd.. en nu is hij tussen de voedingen door heel relaxed maar de fles ia een drama. Hij drinkt soms 30 a 40 cc en  de rest ook pas als hij heel moe is halfslapend op schoot/draagdoek oid. Hij wordt boos van de fles. Zou hij ook fles aversie hebben? N is er een nederlandse vertaling van dat boek??? Ik ben teneinde raad. Ik vind t vreselijk om op bezoek te gaan of bezoek te krijgen door die strijd om die voedingen.. 
Ik hoop van je te horen..
 
Hoi allemaal,
 
Hier eenzelfde verhaal. Dochter van bijna 4 maanden drinkt haar flesjes alleen wanneer ze ingebakerd is. Ik heb het boek van Rowena Bennett net gelezen (heel fijn en helpend!) en zoek andere mama’s/papa’s die elkaar een beetje willen helpen met mental support?!
Ik voel me namelijk zo rot onder het feit dat ik dit zelf veroorzaakt heb en voel me best wel angstig. 
Liefs!
 
Hoi, 
Dit bericht is weer van een tijdje geleden. Maar ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk is gegaan met jouw zoontje. Jouw verhaal maak ik namelijk nu ook mee! Mijn dochtertje van nu inmiddels 7 maanden drinkt sinds dat ze ongeveer 4 maanden is niet meer uit de fles, maar alleen slapend. Ik sta 's nachts ook nog 2 keer op om haar te voeden omdat ze overdag niet drinkt wanneer ze wakker is. Toen ze 4 maanden was met oefenhapjes begonnen op advies van de logopediste, maar ook dat is nog steeds een hele strijd. Ze weigert het eten gewoon :( En ja, ook wij hebben maandenlang hardnekkige spruw gehad waar we allerlei medicatie voor hebben gebruikt. Ik ben nu radeloos als moeder en moet er ook vaak om huilen :( Als ze nou de lepelvoeding wel zou accepteren zou ik me minder zorgen om maken, want dan zou ik haar hapjes kunnen geven wanneer ze wakker is, en de fles geven wanneer ze slaapt, maar dat gaat dus ook heel moeizaam bij ons. Ik ben dus heel benieuwd hoe het verder met jouw zoontje is gegaan. Hoop dat je nog zult reageren.
groet,
Nur
 
Hoi Dubaimama,
Jouw berichtje is alweer van een hele lange tijd geleden.. Maar wat ben ik blij dat ik jouw berichtje zag staan! Ik was de wanhoop nabij. Mijn dochtertje van 8 maanden was ook geen enthousiaste drinker nadat ze spruw had gekregen. Maaaaaanden heb ik van alles geprobeerd. Kinderarts, CB, pre logopedie, osteopaat; maar nergens vond ik de antwoorden. Altijd heb ik het gevoel gehad dat er "iets" was, maar ik kon mijn vinger er niet opleggen. Met 73718374 teucjes dronk mijn dochtertje, maar ze wordt ook ouder en slimmer.. De laatste maand was het drama! Lang verhaal kort; ik heb het boek gekocht, ben het gaan lezen, een coach in de arm genomen en...... Mijn dochter drinkt op de bank, na het slapen, in het licht, op schoot en is enthousiast! Het koste bloed, zweet en tranen.. Maar na 4-5 weken de ochtend helemaal weigeren drinkt ze nu met plezier!!! Gisteren zelfs een record in haar leventjes! ? 1 liter! Onze wereld is compleet veranderd! Mijn dank is niet uit te drukken! Wat ben ik blij dat ik uit wanhoop op dit forum kwam! Lieve mamas; koop het boek (€8,50 via bol.com) en go for it als je vermoed dat het je kan helpen! ??
 
Hoi allemaal,
 
Mijn baby van 3 maanden heeft het zelfde probleem als jullie beschrijven.
Dronk altijd heel goed.. gelijk met flesvoeding/kunstvoeding begonnen bij geboorte omdat mijn borstvoed8ng niet op gang kwam door keizersnede.. daarna combinatie van kolven en kunstvoeding want borst ging te langzaam voor hem en was daardoor gefrustreerd . Na week wondinfectie gekregen en aan antibiotica en toen is de productie eigenlijk zo goed als afgenomen.. mijn zoontje dronk al 120ml elke 4 uur en ik kon amper 30/40 kolven, door veel bloedverslies aan ijzertabletten, laag in energie dus gestopt met kolven want lichaam kon t niet meer aan .. na tijdje kwam hij elke 3 uur en wilde ook 120 dus maar begon te sougen door teveel voeding.. omlaag baar 90 elke 3 uur en dat ging goed. Na tijde weer opgebouwt naar 120 elke 4 uur. Totdat de hittegolf eraan kwam en hij 2 weken amoer 30ml per voeding wegdronk.. heel vreemd maar toch goed aangekomen en cb gaf aan die cirkel van elke keer weinig eten te moeten verbreken en naar 150 elke 4 uur te gaan. Hij komt nu ongeveer met 3 uur.. geef ik m 30 want houd t anders niet vol, dat drinkt hij op.. en eventjes erna geef ik m de overige 120 maar na 30 of soms 60 wil hij de rest niet meer hebben en weigert hij de fles.. huilr en wordt boos. Merk nu dat als ik m inbaker om te gaan slapen dat hij dan wel fles leegmaakt.. maar gewoon wakker niet.. heeft iemand een samenvatting van de tips uit t boek?? Mijn engels is heel slecht .. naast het eetprobleem kan hij vanaf geboorte niet zelf ik slaap vallen.. in begin bleef hij dat gewoon liggeb in box of wandelwagen (ik kon niet naar boven lopen om in bed te leggen vanwege lichamelijke conditie) maar viel niet in slaap.. nu kan ik m ook niet wegleggeb want dan krijst hij alles bij elkaar als huj moe is.. ik moet m in slaap wiegen. Als hij slaapt kan ik m soms wegleggeb maar soms wordt hij dan wakker en kan ik oonieuw beginnen. Snachts heb ik er minder problemen mee, dan kan ik m wel slaperig wegleggen en valt hij zelf in slaap  iemand tips voor mij? Het is me 1e kindje   .. groetjes Laura
 
 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan