Baby 5,5 maanden ineens niet meer slapen

<p>goedemorgen! Mijn zoontje is inmiddels 5,5 maanden oud en slaapt eigenlijk altijd heel goed! Maar ineens wil hij om 1900 niet meer zelf in slaap vallen. Soms lukt het hem, maar wordt hij ineens na uurtje weer wakker en gaat hij niet meer verder slapen. Uit bed halen en wiegen helpt vaak wel, maar ook regelmatig dat hij blijft krijsen. Als hij in mijn armen in slaap valt, wordt hij vaak weer wakker als ik hem terug leg in bed. Er gebeurd wel veel ineens allemaal tegelijk, hij heeft een tandje gekregen, hij kan omrollen (al wel een maandje) en daarom ben ik gestopt met inbakeren. Ook heeft hij net nieuwe melk gekregen vanwege verdenking van een KMA. Maar dit gedrag had hij al wel voor de overstap. Is er iemand die dit herkent? En tips om hem te helpen slapen? </p>
 
Ja het zou kunnen dat die sprong eraan zit te komen inderdaad. 
Nog tips om hem te kalmeren? Soms werk wiegen/bij me nemen. Maar ook momenten zat waarbij mijn standaard 'troost-acties' niet helpen en hij 3 uur achter elkaar blijft huilen. Na een avondje huilen is de nacht vaak ook prut. 

 
Hoi, hier dreumes van anderhalf die ook in een fase zit. Had hij ook rond de 4 en 6 maanden idd. Wij lieten gewoon huilen want niks hielp. Gewoon op tijd naar bed, om de 15 minuten kijken en controleren op vieze luier/honger. Als de standaard dingen niet helpen en je kindje is niet ziek/tandjes dan is t vrijwel altijd een sprong of slaapregessie. Je kan er weinig aan doen. Ervaring is wel als je 'toegeeft' aan het gehuil en je kindje bijv uit bed haalt bij jullie dat je de hele slaapschema omgooit voor een lange periode. 
 
Hij heeft een speentje inderdaad en ben nu een knuffeltje aan het introduceren. Maar als hij eenmaal huilt en ik geef zijn speen terug, dan wordt het huilen, krijsen. En doe ik het niet, dan blijft het iets langer huilen om vervolgens alsnog te gaan krijsen. 


Hem laten huilen heb ik gister uit wanhoop geprobeerd, maar dat vind ik erg lastig. Ik voed hem alleen op en ik vind het erg zielig om hem te laten huilen. En als ik zou weten dat na 5/10/15 minuten hij in slaap valt, dan zou ik dat echt wel aankunnen. Maar hij wordt alleen maar hysterischer en gaat kokhalzen en soms zelfs spugen. 


Ik denk zelf dat hij te moe is en de slaap niet kan vatten. Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik hem daarbij kan helpen zonder ervoor te zorgen dat hij niet meer zonder me in slaap kan vallen. Overdag slaapt hij nog 3 keer en valt hij gewoon prima zelf in slaap! 
 
Wat vervelend zeg! Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gehad. Een uur nadat hij in slaap viel, werd hij huilend wakker. 


Wij zijn niet van het laten huilen, maar dat is persoonlijk. Ik merk dat als ik hem laat huilen, hij alleen maar erger overstuur raakt en idd tot kokhalzen aan toe. 


Ik loop altijd meteen naar boven toe en pak hem op uit z'n bed. Ik ga dan lekker even met hem in de schommelstoel zitten tot hij tot rust komt. Als hij tot rust gekomen is, leg ik hem weer terug. Hij slaapt met een knuffeltje, wat hij dan meteen weer pakt.
Doorslapen is een vaardigheid die ze nog moeten leren.
 
Dit is een wat ouder topic. Misschien heb je er nog iets aan. Al is het maar de herkenning. Hier ging het van de een op andere dag over. Veel succes!
 
https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/elke-avond-tussen-2200-en-2230-overatuur/
 
Terug
Bovenaan