Baby 5,5 maanden ineens niet meer slapen

Mn jongste dochter is nu 11.5 maand en heeft ook al maandenlang van deze periodes. Soms gaat het 2 weken goed, dan is het weer wekenlang gedoe. 
Soms valt ze in 1x in slaap, maar wordt ze in de avond wakker en gaat dan écht niet meer slapen. Ik probeer dan altijd een flesje van 90cc in bed te geven 1x per avond. Meestal slaapt ze daarna weer. Maar soms wordt ze een uur later alsnog wakker en dan ga ik niet wéér een fles geven. Ze gaat nu steeds staan in bed en krijsen. Ik leg haar 2x terug, maar zie snel genoeg of ze gaat slapen ja of nee. Als ik zie dat ze het echt weigert, neem ik haar gewoon mee naar ons bed of naar b beneden. Een uurtje later gaat ze dan vaak wel in 1x slapen.
Andere avonden lijkt ze nog helemaal niet moe om 19.30 (ook al is ze al vanaf 15.00 wakker) en gaat ze direct staan en huilen als ik haar in bed leg. Wederom leg ik haar 2x terug (ik probeer het altijd echt 10 minuten vol te houden) maar als ze dan nóg huilt en rechtop in bed staat, haal Ik haar ook eruit. En dan een half uur later weer proberen.
Almaar laten huilen is echt niet mijn manier. Liever haal ik haar eruit en probeer ik het even later opnieuw, dan slaapt ze ook veel relaxter en rustiger in.
Een nacht doorslapen van 19.30-6.30 gebeurt hier zeer zelden. De meeste avonden wordt ze wel 6x wakker, soms s nachts nog 2x.. En sommige ochtenden (zoals vanochtend) is ze om 5.00 wakker en gaat ze écht NIET meer slapen.
Ze is dus 11.5 maand, en dit is nog steeds aan de gang. T is elke avond en nacht weer een verrassing hoe het zal gaan. Mijn oudste dochter had zulke periodes ook tot 1-1.5 jaar. Ze is nu ruim 2.5 jaar en t is helemaal voorbij hoor. Ze slaapt nu als een roosje van 19.00-8.00!!! 
Dus het gaat voorbij, maar de vraag is wanneer ;) Mijn ervaring is dat kinderen je de eerste 1-1.5 jaar helaas veel nodig hebben s nachts en er steeds periodes zijn van wel/niet doorslapen. 
Ik geloof er niet in dat je er 'fout' aan doet om je kindje uit bed te halen. Bij mn oudste dochter ook geregeld gedaan en daar heeft ze écht niks aan overgehouden hoor, ze slaapt nu gewoon heerlijk in dr eigen bed altijd.
Volg je gevoel... mijn gevoel zegt niet te lang te laten huilen, maar gewoon nog even mee naar beneden en later nogmaals proberen 
 
Thanks voor jullie reacties!
Ik denk dat het te maken heeft met prikkelverwerking. Want afgelopen woensdag was ik de hele dag thuis met hem en ging hij vrij makkelijk slapen. Donderdag was hij voor het eerst een hele dag bij opa en oma en had hij ook weer flink moeite om in te slapen. Terwijl zijn oogjes dan echt dichtvallen. Ook heeft hij soms nog beetje last van zijn armen die ineens omhoog komen, waardoor hij dan weer wakker wordt.
Ben gestopt met inbakeren, omdat hij omrolt.
Vandaag sliep hij binnen een minuut, maar hij heeft de hele dag dan ook al koorts. Dus arme ventje was heel moe.
Wel fijn dat mensen het herkennen! Tot nu toe sliep hij gewoon heel makkelijk in en sliep hij van 19-6 (met nog wel fles om 23, maar dat is echt fles erin, verschonen en hij slaapt verder). Maar er gebeurt nu misschien ook wel beetje teveel tegelijk. Hij heeft een tandje gekregen, kan omrollen, gestopt met inbakeren.
Het komt vast goed :) Maar ben zelf zo toe aan weer nachten van 8 uur hihi! En ik weet dat ik al heel erg mazzel heb, met hoe het nu gaat :)
 
 
Terug
Bovenaan