Baby 5,5 maanden slaapt op buik

Hi iedereen,

Sinds twee weken heeft mijn baby uitgevonden dat hij ook op zijn buik kan slapen. Tot kort sliep hij altijd op zijn rug en nu wilt hij niets anders dan op zijn buik. Ik heb vannacht hem wel 10 keer teruggedraaid, maar dan wordt hij wakker en is hij chagrijnig. Uiteindelijk lag hij op zijn zij en ik dacht dan maar op die manier.

Als ik artikelen en adviezen lees om wiegendood te voorkomen mag hij helemaal niet op zijn buik slapen. Ik word er zo angstig van. Het maakt mij zo bang dat ik er niet van kan slapen.

Mijn zoon kan alleen van zijn rug naar buik draaien, maar andersom nog niet. Wat moet ik doen? Hem gewoon laten gaan of toch draaien?

Hoi!

Ik snap je gevoel heel goed. Ik werd door het lezen van alles over wiegendood ook erg bang. Ons kleintje is nu 3 maanden maar probeert nu steeds om te rollen.

Ik kreeg van een vriendin van mij de tip om een aerosleep matrastopper aan te schaffen. Als de kleine zich dan op de buik draait en met zijn of haar gezichtje in het matras ligt kan ze gewoon blijven ademen!

Ik heb er een aangeschaft en was er ook met mijn gezicht plat op gaan liggen. Het werkt echt en kon gewoon blijven ademen!
Misschien is zo'n topper ook iets voor jou om jezelf gerust te stellen? En natuurlijk ook voor je kleintje dat ie altijd vrij kan ademen

Mijn zoontje slaapt ook op zijn buik sinds hij kan rollen in het begin kon hij nog niet terug rollen maar dan keek ik af en toe of zijn neusje vrij lag, dat was altijd het geval. Inmiddels is hij 10 maanden en rolt nog steeds naar zijn buik om te slapen..

Hey!
Ik snap je zorgen, maar als je van tijd tot tijd kunt controleren of het gezichtje niet naar beneden ligt, dan gebeurt er vaak niets.
Mijn kleine was zes maanden oud toen hij naar zijn buikje draaide om in slaap te komen en doet dat nu nog steeds. Wij hebben een heldere audio op de babyfoon en konden hem dus goed horen ademhalen.

Liefs!

Onze zoon (3 mnd) slaapt sinds vorige week op z’n buik. Dit doet/kan hij niet zelf, wij leggen hem op zijn buik. We kwamen erachter dat hij op deze manier veel rustiger kon inslapen en ook langer (de weken hiervoor waren de hazenslaapjes echt aan de orde van de dag). Het is zeker even wennen en de eerste tijd zit je niet relaxt op de bank, maar het vertrouwen groeit. We kijken nog altijd zeer regelmatig, maar al lang niet zo vaak als vorige week.

Onze zoon kan zelf steunen op zijn armen en zijn hoofd draaien, wat maakt dat wij ervoor kiezen hem zo te laten slapen. Ja, het CB adviseerde van de week het niet te doen ivm wiegendood maar het is ook een kwestie van vertrouwen en je kind ‘aanvoelen’ op dit vlak. Probeer het eens overdag en kijk dan hoe het gaat.

Mijn dochter slaapt ook al vanaf 3 mnd op dr buik en in het begin draaide ze ook nog niet zelf terug. Wij legden haar zelf vanaf week 1 op dr zij. Ze vindt het niks op dr rug..

Zo lang hij zijn hoofdje kan draaien is het niet zo gevaarlijk denk ik. Onze dochter deed het ook zodra ze van de rug naar de buik kom, op haar buik slapen. Ook toen ze nog niet terug kon draaien. Ja het is even spannend maar je kunt het moeilijk tegen houden.

Terug
Bovenaan