Baby 5 mnd gevoelige droge huid. Iemand tips voor huidverzorging?

Hoi lieve mama’s,

Ik heb een zoontje van 5 maanden met een erg gevoelig droog huidje.
Zwitsal en rituals maken zijn huid alleen maar droger.
Heeft iemand goede tips? Wil namelijk niet zomaar wat uit gaan proberen wat niet helpt..

Een echte zalf ipv creme of bodylotion. Geen zinkzalf.
Zelf vind ik Burts Bees Baby Bee Multiple Purpose Ointment heel fijn. In het potje voelt het korrelig, maar als je het lekker warm wrijft in je handen wordt het vloeibaar. En het is goed vet voor eczeemhuidjes. Mijn dochter doet het er goed op. Lekker na het badje of voor het slapen gaan, op de wangetjes en handjes voor we naar buiten gaan met de kou, dat soort dingen. 

In veel bodylotions zit parfum of alcohol, dat droogt uit. Kokosolie (gewoon zo’n pot waar je mee kan koken, van de supermarkt) werkt heel goed, of echte zalf idd. En geen zeep gebruiken in bad (alleen van die neutrale zeep speciaal voor babies, ff op een washandje en dan meteen afspoelen en eruit)

als je borstvoeding geeft: probeer eens wat gekolfde melk in het badje te doen (dus bij het badwater), daar wordt het babyhuidje heel zacht van! helpt ook tegen eczeem of waterpokken!

Zou anders even langs de huisarts gaan. Daar kreeg ik een recept voor vette creme. De apotheek gaf meer proefmonsters om te zien welke ik fijn vond. Heb nu cetomacrogol en lanette creme op recept, dus ook vergoed.

Borstvoeding kan inderdaad een vet laagje op de huid geven. Maar tegen eczeem of waterpokken helpt dit toch echt niet. Eczeem is een ontstekingsreactie van de huid, daar heb je toch echt medicatie voor nodig.

Voor waterpokken geld juist weer dat je iets nodig hebt dat de kapotte en ontstoken blaasjes kan helpen indrogen.

Terug
Bovenaan