Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Baby 5 mnd gevoelige droge huid. Iemand tips voor huidverzorging?
Ze zegt toch niet dat haar kindje eczeem heeft?
En mijn dochter had dat wel, ivm kma, en daar was geen doktersrecept voor nodig hoor.
In elk geval ging het om een droge gevoelige huid.
Mijn zoontje heeft ook last van een gevoelige, droge huid. Hij is erg van het kwijlen, en niet alleen tijdens de tandjesfase helaas .
Zelf gebruik ik de producten van Weleda, dit is allemaal natuurlijk en parfumvrij en werkt echt perfect! Soms smeer ik gewoon wat bepanthem op zijn wangetjes, dit is ook vet (je heb ook een exczeem creme hiervan)
Wij gebruiken NAIF. Dat helpt hier. Elke dag twee keer insmeren met de vette creme. En na een badje olie ipv creme. En in de koudere maanden extra vaseline op de wangen en handen.
Rituals en zwitsal bevatten ingrediënten die de huid beschadigen. Parfum is bijvoorbeeld 1 van de ingrediënten die de huid uitdroogt. Kijk naar natuurlijke producten die zo min mogelijk ingrediënten bevatten. Zelf gebruik ik natuurlijke amandelolie.. Je kan bijvoorbeeld even bij de Holland and barret kijken. Producten van bepanthen is ook goed en "lief" voor de huid.
En in bad gaan met een olieproduct is minder schadelijke dan een zeepproduct. Je hoeft de huid daarna ook niet in te smeren. Succes!
Wel degelijk werkt moedermelk tegen eczeem en waterpokken! Er zitten namelijk antibacteriële en antivirus stoffen in moedermelk, bijzonder he?! Het is wetenschappelijk bewezen, het zou zelfs nog veel meer helende effecten hebben.
Het was inderdaad niet te vraag, maar werkt ook tegen een droge huid ?
Bij mijn beide kinderen met eczeem hielp moedermelk niet is mijn ervaring. Ook toen de waterpokken uitbraken niet. Maar als dat bij jullie goed geholpen heeft is dat heel fijn.