<p>mijn zoontje van nu net 5 maanden wordt sinds 3 weken elke nacht wakker. Daarvoor sliep hij als een roosje. niet 1x voor de speen..maar we moeten er gerust 15x uit. Hij sliep tot 4,5 maand super.. misschien 2x de speen weer terug geven en hij sliep weer. Nu is het zo dat hij rond 2.30 wakker wordt..speen er in, maar na 15/30 min. weer wakker. hij krijgt om 1900/19.30 zijn laatste fles (210) want langer wakker houden werkt echt niet. Ook wakker maken voor de fles van 2300 werkt averechts..hij komt dan alleen maar vaker. Sinds 3 weken wordt hij wakker rond 2/3 uur..fles geprobeerd, geen effect..15x er uit om de speen terug te geven, met of zonder fles. troosten met de hand over zn hoofdje wrijven heeft eventjes zin, valt in slaap en na 30 min weer wakker. </p><p> </p><p>Nu nemen we hem, als hij echt niet in slaap valt, rond 4.00 maar bij ons in bed op zijn aankleedkussen zodat hij niet zo snel kan draaien en boven ons ligt…zijn handjes pakken mijn vinger en die drukt hij tegen zijn hoofdje. Dan valt hij eindelijk echt in slaap.</p><p> </p><p>Soms lijkt het alsof hij krampjes heeft(benen in de lucht of overstrekken) maar zodra hij mijn hand heeft valt hij uiteindelijk in slaap tot 8.00 uur kan dit kwaad op deze leeftijd? Wij werken beide dus een paar uur slaap is erg gewenst, maar soms ben ik bang dat ik hierdoor het wakker worden in stand houd. </p>