baby 5mnd ineens elke nacht wakker

<p>mijn zoontje van nu net 5 maanden wordt sinds 3 weken elke nacht wakker. Daarvoor sliep hij als een roosje. niet 1x voor de speen..maar we moeten er gerust 15x uit. Hij sliep tot 4,5 maand super.. misschien 2x de speen weer terug geven en hij sliep weer. Nu is het zo dat hij rond 2.30 wakker wordt..speen er in, maar na 15/30 min. weer wakker.  hij krijgt om 1900/19.30 zijn laatste fles (210) want langer wakker houden werkt echt niet.  Ook wakker maken  voor de fles van 2300 werkt averechts..hij komt dan alleen maar vaker.  Sinds 3 weken wordt hij wakker rond 2/3 uur..fles geprobeerd, geen effect..15x er uit om de speen terug te geven, met of zonder fles.  troosten met de hand over zn hoofdje wrijven heeft eventjes zin, valt in slaap en na 30 min weer wakker. </p><p> </p><p>Nu nemen we hem, als hij echt niet in slaap valt, rond 4.00 maar bij ons in bed op zijn aankleedkussen zodat hij niet zo snel kan draaien en boven ons ligt…zijn handjes pakken mijn vinger en die drukt hij tegen zijn hoofdje. Dan valt hij eindelijk echt in slaap.</p><p> </p><p>Soms lijkt het alsof hij krampjes heeft(benen in de lucht of overstrekken) maar zodra hij mijn hand heeft valt hij uiteindelijk in slaap tot 8.00 uur  kan dit kwaad op deze leeftijd? Wij werken beide dus een paar uur slaap is erg gewenst, maar soms ben ik bang dat ik hierdoor het wakker worden in stand houd. </p>

Kan me voorstellen dat je dit probeert dan inderdaad. Kan het zijn dat hij het koud heeft en daardoor wakker word?? Hier een kleine van bijna 3 mnd en die had het koud.  Nu wat meer aan en sinds toen slaapt hij weer lekker door. 
Andere tips heb ik helaas niet voor je..

Hoi
hier hetzelfde dochter word vanaf dat ze 6 maanden was elke nacht wakker en nu bijna 6 maanden verder als ze niet gaat slapen als ik haar speentje geef en haar muziekje aan zet ga ik met haar naar beneden en mag ze spelen geef ik haar wat drinken en dan weer terug naar bed meestal met een kwartiertje en gaat dan weer heerlijk liggen slapen soms een uur maar nu steeds vaker tot een uur of 6 dus geen 10+ x  per nacht er uit maar vaak nog maar 2 of 3 keer 

Krampjes zou kunnen door evt de oefenhapjes als jullie die al geven? Misschien zijn de darmen er nog niet klaar voor? 
En het koud hebben kan ook. Was bij mijn dochtertje ook het geval. Sinds ze nu voor de nacht meer aan krijgt slaapt ze weer een stuk beter. 

Hoi
hier hetzelfde probleem...zoontje van net 5 maanden. mijn zoontje sliep al vrij snel iedere nacht door tot sochendts 08:00 uur. Nu sinds ongeveer 2 weken komt hij meerdere keren per nacht, geef hem zijn speentje dan is het weer goed valt weer in slaap en na 15/20 min weer hetzelfde verhaal. Hiervoor wilden hij nooit een speen. Wij hebben hem vanacht om 03:00 maar bij ons gelegen want het was geen doen. Toen heeft hij wel doorgeslapen tot 07:30. 

mischien last van tandjes dat zou ook nog kunnen? 

bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem nu een warmere slaapzak aan voor de zekerheid. Of het daar aan heeft gelegen weet ik niet..maar sinds 4 dagen hoeven we er nog maar 2/3 x uit in de nacht..speen in en hij gaat weer slapen. Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn darmpjes moesten wennen aan de fruit/groente hapjes die hij krijgt. Of toch een fase van slaapregressie/sprongetje. Hopelijk juich ik nu niet te hard en blijft het zo goed gaan. 

[quote quote=10260997]Hoi hier hetzelfde probleem…zoontje van net 5 maanden. mijn zoontje sliep al vrij snel iedere nacht door tot sochendts 08:00 uur. Nu sinds ongeveer 2 weken komt hij meerdere keren per nacht, geef hem zijn speentje dan is het weer goed valt weer in slaap en na 15/20 min weer hetzelfde verhaal. Hiervoor wilden hij nooit een speen. Wij hebben hem vanacht om 03:00 maar bij ons gelegen want het was geen doen. Toen heeft hij wel doorgeslapen tot 07:30. mischien last van tandjes dat zou ook nog kunnen?[/quote]
pff herkenbaar dus! Hopelijk wordt het voor jullie ook snel beter!

Hier sinds een paar dagen ook telkens kermis 's nachts...

Onze kleine man (net 5 maanden vandaag) slaapt al vrij snel door... Na een goede maand liet hij al een uur of 6-7 tussen, en vaak slaapt hij bijna het klokje rond.
Omdat hij uit zijn puckababy 3-6mdn was gegroeid, slaapt hij sinds vorige week in een gewone slaapzak met "losse" armen... Misschien heeft hij kouder doordat die minder geborgen is, misschien zwaait hij zichzelf wakker (en hierbij ook zijn fopspeen uit de mond). Zondag waren wij nog niet klaar om op te staan, en namen we hem om 7 uur tussen ons, en dan sliep hij nog lekker door tot 9 uur (toen wakker gemaakt). Dus misschien is het toch de warmte? We willen hier precies wel geen gewoonte van maken!
Vannacht was hij om 4 uur wat aan het zingen in bed. Niet huilen, maar de stembanden wat ontdekken... Ik ben er toen niet naartoe gegaan, hij moet zelf wel leren in slaap vallen denk ik. Dit is na een kwartiertje ook wel weer gelukt... Tot een uurtje later, enzovoort. Duimen voor vannacht! :)

Terug
Bovenaan